Gå til innhold

defekt bakluke mondeo 2001, stv

mongologic

Anbefalte innlegg

Knappene på nøkkelen virker ikke, og sentrallåsen virker bare når jeg låser bilen fysisk med nøkkel.

Når jeg låser opp åpnes bare førerdøra. Derfor må jeg stoppe bilen får å få opp bakluka som alltid er låst, men nå har låsen på bakluka gått i vranglås? Får ikke opp med nøkkelen engang!

Har nettopp kostet på bilen en formue i slitedeler og ser veldig mørkt på å bestille en ny nøkkel som sikkert koster 3-4000.

Har bytta batteri på nøkkelen, men knappene virker fortsatt ikke.

Finnes det en måte å få låst opp bakluka uten nøkkel eller knappen på nøkkelen?

X 1980 Mitsubishi Galant 1.6

X 1984 Volvo 240 (B200K, stv.)

X 1990 Volvo 240 GL (B230F sedan)

- 2000 Passat 1.9TDI

-Volvo 850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bryter i midtkonsollen? Uansett er sikkert mikrobryteren i luka defekt. Ang fjernkontrollen er det meget mulig at den bare trenger å programeres. Fremgangsmåten står i instruksjonsboka. Og for å låse opp hele bilen med nøkkel kan du vri to ggr, eller omprogrammere slik at hele bilen låses opp med en gang ved å holde nøkkelen i låse opp (eller igjen??) posisjon noen sekunder

Nå forutsetter jeg at sentrallåsen faktisk fungerer i det hele tatt.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bryter i midtkonsoll.

Fikk låst opp bilen en gang i morges etter å ha brukt litt låsspray (muligens tilfeldig) og da virket mikrobryteren, men når jeg kom hjem idag

prøvde jeg å låse for så å låse opp, men da ville den ikke låse opp igjen.

Har alltid vært litt trøblete men tror ikke sentrallås er defekt får jeg får låst alle dørene, men ikke låst opp.

Hvordan programmerer jeg den til å låse opp ved å holde nøkkel?

Takk for svarte forresten:-)

- 2000 Passat 1.9TDI

-Volvo 850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente selvsagt takk for svaret.

Har bryter i midtkonsoll alikevel, men det hadde jeg glemt for den har aldri virket mens jeg har hatt bilen.

Har nå prøvd å vri nøkkel to ganger men det virker ikke.

Har for øyeblikket ikke batteri i fjernkontrollen, så jeg får skaffe et å prøve å omrogrammere nøkkelen.

- 2000 Passat 1.9TDI

-Volvo 850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...