Gå til innhold

Ødelagt cd spiller/sikring i Audi A6 99 mod?

Ranger emnet

sindrea6

Anbefalte innlegg

Hallais.

Koblet opp sub og forsterker, samt jeg satte inn en ny pioneer spiller. Subben og forsterkeren gikk som bare det. Eneste problemet var at CD spilleren mistet memory. Grunnet ikke konstant strøm. Så bestemte meg for å koble om, slik at den fikk det. Plutseli gnisset det, vet ikke hvorfor(muligens remote kabelen kom borti noe). Etter det starter ikke Cd spilleren. Sikring bak på spilleren er hel. Kan det være sikring i selve bilen som har gått? Er det et annet sikringskap en det som er på førersiden ved siden av rattet? Alle der virker å være hele

Kan også nevnes at jeg prøve å koble den til på en bil, der gnisset det når jeg startet den opp, og ikke noe respons. Har spilleren tatt kvelden?

Det er snakk om en Pioneer DEH-2300UB, i en Audi a6 1999 mod. Etter jeg koblet strøm så fikk jeg heller ikke skrudd den av, hvorfor?

Takker på forhånd for svar!

Audi A6 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det berre å måle spenningen og sjekke om du har det du skal.

Du skal selfølgeligt ikkje koble bilstereo med strømmen på!!

Her syndes det mykje! Er vist mange som mangler sunn fornuft. Det enkleste er å ta vekk minusledningen på batteriet. Når du er ferdig med koblingene, so sjekk at du har gjort det rett før minusledningen kobles på batteriet igjen.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg skulle klare det uten å ta bort strømmen, men men. Måle spenningen? På kablene som går inn til CD spilleren da eller? Rød og gul kabel er vel strøm?

edit: gul var vel til memoryen til spilleren. Var den jeg prøvde å koble til strømmen slik at den holder instillingene.

Endret av sindrea6

Audi A6 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått testet en splitter ny spiller i bilen. Ingen respons der heller. Hvor skal denne sikringen til bilen være?

Men er det ikke rart at spilleren min ikke funket i en annen bil? Gnisset og kortslutta den også tror jeg.

Har du kortsluttet spilleren, så er det ikke så rart at den ikke virker nei... Test med konstant strøm på rød og gul, samt jorde den svarte, skjer det ikke noe da, så har du ødelagt spilleren, og da er det bare å gratulere.

Da har du sikkert lært at du skal koble uten strøm på systemet til neste gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 months later...

Heisann!

Har et lignende problem på min Audi A6 2000-modell. Det eneste som er forskjellen her at jeg ikke har prøvd å montere cd-spiller selv. Det som først skjedde var at batteriet streiket helt. Noe som jeg synes var litt rart siden batteriet var bare 2-3 til år gammelt. Jeg byttet det uansett ut på et verksted. ABS-lampen begynte også å lyse. Mekanikeren sa at det kunne enten være en del av styringsmekanismen eller en sikring som hadde røket. Heldigvis var det det siste. Jeg byttet F7-sikringen, og så var alt i orden. Bortsett fra CD-spiller/radio som var "helt død". Har nå gått igjennom alle sikringene i sidepanelet foran uten å finne noen flere som har gått. Spørsmålet mitt er om det finnes en sikringsboks et annet sted i bilen? Er det mulig for meg å komme til denne? Eller må den på verksted? Eller kan det rett og slett være radion som har knela helt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider