herman Skrevet Juli 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2011 Hei. Jeg skal selge en bil som jeg har levert inn skiltene på. Dette har jeg gjort fordi jeg har kjøpt ny bil, og vil slippe å betale dobbel forsikring. Bilen er nærmest en delebil - har kjørt 287000 km, og har sprekk i toppakningen, sprekk i frontruta, løs skjerm og div. bulker og rust. Evt. kjøper ønsker nok kun å bruke bilen som delebil. Hvordan går jeg fram? Hvilke papirer må sendes inn osv. Årsavgift er betalt. Takknemlig for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juli 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2011 Du må sende inn vognkort del 2 når bilen er solgt. Om du har gammelt vognkort (uten del 2), sender du inn salgsmeldingsblankett. Kjøper må ordne evt. registrering og forsikring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
herman Skrevet Juli 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2011 Takk for svar! Må vognkort del 2 sendes til biltilsynet? Og må evt. salgsinnmeldingsblankett også fylles ut av kjøper? Håper på svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Juli 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2011 Ja. Og du bør sende det til rette instans, ikke kjøper! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
herman Skrevet Juli 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2011 Ja. Og du bør sende det til rette instans, ikke kjøper! Skal ingen papirer fylles ut av kjøper? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Juli 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2011 Jo selvfølgeligt.Hvordan skal SVV ellers få vite hvem som kjøper bilen? Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juli 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2011 Kjøper skal skrive navn, adresse og signatur på vognkort del 2. Denne skal sendes til statens vegvesen, dette må DU gjøre da det er svært dumt å stole på kjøper i slike tilfeller. Det betales ikke omregistreringsavgift når bilen ikke skal være registrert, da det kun er et eierskifte. Har du allerede levert fra deg skilter og vognkort, benyttes salgsmeldingsblankett som du finner på nettsidene til statens vegvesen. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg