Gå til innhold

Spørsmål om Audi 80 2,6E V6 sentrallås

Ranger emnet

razo1

Anbefalte innlegg

Hei, mitt første innlegg her. Noen spørsmål om bilen jeg kjøpte i januar, 1994 modell, gått ca 21o.ooo:

1. Jeg klarte å ikke luke takluka en gang slik at jeg (pga tette avløp) fikk vann inn som rant bak og ned på "sentrallåspumpa" (sitter ved siden av baggasjelokket på høyre side) så den ikke virker mer. Det ble verifisert av Møller og vi ble enige jeg skulle prøve å bytte den selv (De antydet ca 8.000 for jobben, huff). Spørsmål da: er det en tilrådelig / en lett jobb å å gjøre selv? (som de sa det var). Hvor kan jeg få tak i denne pumpen?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri skiftet sentrallåspumpe, men kan ikke se for meg at det en noen vrien jobb, sikkert gjort på minutter. Alle ledninger er plugget slik at du ikke kan gjøre feil, bare husk å sette vakuumslangene riktig.

Pumpe finner du billigst på skroten ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei igjen! Tok en liten ringerunde til noen huggerier, men det virker som ingen av dem av selvplukk lenger. Fant den riktige pumpen etter litt sjekking på http://www.finndel.no (søkte på orig.delenr). Mottok pumpen som var HELT identisk med samme orignaldelenr (visstnok hentet fra en Audi100). Og sentrallåsen virker igjen! Problemet er nå at alle de tre kupelysene i taket nå lyser hele tiden.

Det som også skjer er at DEFA alarmen går av etter ca 5-6 minutter, hver gang etter låsing.

Når jeg kobler vakuumpumpen fra det elektriske er disse problemene borte. (Men da har jeg jo ikke sentralås:-\) Hva kan være feilen her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider