Paskrede Skrevet Juli 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2011 Heisann, har nyleg fått til anlegget mitt. Spelar høgt og fint syns eg :-D Men etter eit par dagar begynte gøgtalarane å lage ein slags knitrelyd når eg skrudde av anlegget. Det small svakt 5-6 gongar i høgtalarane etter at eg hadde skrudd dei av. dette hadde eg ikkje høyrt noke til dei 3-4 fyrste dagane... Eg har kobla remoten opp til antenna. Er det noken som trur dei veit kva som er feil? :-/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dj-vega Skrevet Juli 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2011 Spilleren i bilen har som regel egen remote utgang. Denne skal du koble remote kabelen på. Siter Mvh dj-vega Prosjekt; Kia Sportage 95` <--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Juli 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2011 Det er jo forsåvidt det han har gjort, ved å koble til AntennaRemote fra spilleren... om spilleren har en AmplifierRemote skal den brukes isteden ja, men gir vel ikke nødvendigvis mindre knitring. Litt mer info om spiller og forsterker kan være interessant å få... samt hva som er koblet til hva av høyttalere. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paskrede Skrevet Juli 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2011 Ja, har kobla til "ant.rem" einaste remoten eg fann på spelaren. Men kan ikkje garantere at eg skjønte alt som stod der... Spiller er en orginal saab spiller frå. Meinar det er clairon den heiter? remoten er kobla på to forsterkarar; DLS CA23 og DLS CA41. CA23en er kobla til to subber. CA 41 er kobla til DLS RS6 frontsett og jalla 6p i hattehylla Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Juli 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2011 OK... du har en 900 2000-modell, med original spiller. Du bruker visst et linjeutgangsadapter, mulig at det er denne som klikker eller lager problemer, siden den er koblet til høyttalerutgangene fra spilleren. Hvilken type adapter har du? Du vil forøvrig få langt bedre lyd ut fra spilleren ved å bruke spillerens linjeutganger direkte til forsterkeren, ved hjelp av en vanlig overgang: Regner med du har en slik rund DIN-kontakt på siden av spilleren? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paskrede Skrevet Juli 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2011 har en 93 2000 model ja, har en adapter frå bilradiospesialisten som eg kobla til en rund DIN-kontakt på baksida av spelaren. Den liknar på den du viser til på bilde, berre ikkje same fargane... Du finner den på denne siden: http://www.bilstereo.no/m/shop/?mid=m436&vn=736&katid=122 under "Diverse tilbehør" Håpar dette kan vere nyttig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Juli 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2011 (endret) 9-3 var det i 2000 ja... :D Det er en slik jeg tenkte på ja, men har ikke det adapteret også en løs ledning som kommer utav den DIN-kontakten? Det er den som skal styre forsterkerne dine Av/På, ikke AntennaRemote i ditt tilfelle. Jeg kan ikke helt garantere friskmelding ved bruk av dén ledningen isteden, men om Saab-spilleren kutter AmpRemote-utgangen brått, mens AntRemote-utgangen mer "fader ut" slik at forsterkeren ikke helt vet om den skal være på eller av når den får 12v-11V-10V-9V osv. før AntRemote omsider er spenningsløs, og/eller at AntRemote er På litt lenger enn vanlig slik at forsterkerne får med seg alt mulig rart av elektrisk grums ut fra spilleren ved nedslokking før de får lov til å slå seg av, så kan det kanskje gi slikt utslag. At du bruker AntRemote til å styre to forsterkere i tillegg til den jobben AntRemote forventer å gjøre alene, nemlig å styre en motorantenne, er egentlig et problem nok i seg selv. Den utgangen er ikke beregnet på slik bruk, siden spilleren allerede har en AmpRemote, og kan således bli overbelastet. Endret Juli 19, 2011 av TransMedia Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paskrede Skrevet Juli 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2011 Hmm, nei på den adapteren eg har er det ikkje noko ekstra ledning til remoten; kun ledningar til signalkablane. Skjønnar kva du meinar med at ant-remote kansje fader ut. Okay, du seier at spilleren har en AmpRemote, kan du forklare en idiot kva dette betyr. Er det kansje denne eg skal koble forsterkarane opp mot? Om so er, kva for en av kontaktene på spillaren skal eg koble den inn på? AmpRemote betyr vel amplifier remote... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Juli 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2011 AmpRemote ligger midt i den kontakten jeg viser bilde av over... det er den runde kontakten du har i adapteret ditt. Jeg gøgglet litt kjapt her, og fant ut at enkelte som bruker AmpOn-ledningen lurer på om de heller skal bruke AntennaRemote for å slippe det smellet når de slår av spilleren, så jeg tror ikke vi er på rett spor her nå... :tannløs: Saab-spilleren bruker visst et par sekunder ekstra på å slå av forsterkerne selv med AmpOn-styring av dem. Mest sannsynlig vil du ihvertfall med to GalvaniskeSkiller/Jordseparator/Jordskille/diverse-andre-navn skjøtet inn på signalkablene unngå poppet og knitringen. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paskrede Skrevet Juli 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2011 Okay, då får eg sjå om eg får tak i noko slikt snart :-) Har og tenkt på om det går and å koble remoten på andre måtar for å unngå knitringa. F.eks til baklyset? Vil dette trekke for mykje strøm?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg