Gå til innhold

Er det noen som veit hvor relee til bensinpumpa på en Opel Astra stv 1,8 16V sitter

Ranger emnet


FBerg

Anbefalte innlegg

Har du sett bak veggpanelet foran høyre fordør? Etter Haynes boka fro Astra F (kombikupe) skal bensinpumperelèt sitte der. Tipper det gjelder for stasjonsvogna også.

 

Kan hende jeg tar feil, for jeg er ikke 100% sikker her.

 

Ellers er det jvel lettere å måle om pumpa får strøm... Får den strøm, funker relèt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan m�le p� ledningen inn til bensinpumpa med et multimeter. Sett den p� (20V?) DC, og m�l mellom lederene i kontakten. St�r det ca 12 V p� displayet da, er rel�t ok.

 

Bilen kan fuska av s� mange forskjellige ting. D�rlig kontakt i rel�t kan naturligvis v�re en �rsak, men jeg tviler. Rel�t skal s�vidt jeg forst� ligge inne hele tiden du har motoren igang. De rel�ne jeg har v�rt borti, feiler enten ved at de ikke gir kontakt i de hele tatt, eller ved at de brenner seg fast og gir kontakt hele tiden. Brukte du den orginale bensinpumpa da du byttet tank, eller kj�pte du en brukt tank med pumpe fra h�gger'n ?

Hvis s� er tilfelle, er denne tanken loddet i bunnen? Fikk en gang en h�ggertank hvor drenerings hullet de hadde laget var lodda.

Loddingen var fin, men de hadde boret inn i bensinpumpa og �delagt den i samme slengen... Bytta pumpa og alt ble bra.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode tips.

 

Jeg kjøpte ny pumpe i dag, og nå går bilen igjen.

 

Det som hadde skjedd var at en kamerat av meg bytta bensintanken, pga rust. Også satt han inn den gamle pumpa igjen. Dermed tror jeg at pumpa har blitt ødelagt av rust og møkk. Det var en ordentlig møkkajobb, siden pumpa sitter inne i tanken. Så det letteste var og ta ned hele tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår