Gå til innhold

Bytte CD-spiller på en Volkswagen Polo 2008-mod.

Ranger emnet

Welhaven

Anbefalte innlegg

Skulle fått byttet CD-spiller på overnevnte bil, da jeg hadde litt uflaks med en brus boks som eksploderte under varmen mens jeg var på jobb, og fikk en del kliss til å renne innimellom åpningene som iallefall gjorde at den sluttet å fungere.

Er det for det første nødvendig med en orginal CD-spiller, eller kan jeg bytte til hva som helst?

Og er det noen som vet hvordan man fjerner den orginale CD-spilleren? Den er lik som på dette bildet:

2008volkswagenpoloclubinterior2.jpg

Regner med at man trenger noen verktøy fra et verksted som man dytter inn i de smale hakkene som er i hvert hjørne, men om noen kan bekrefte det ville det vært flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan bytte til omtrent hva som helst av dobbelDIN-spillere, og gjerne en vanlig singleDIN med en oppbevaringslomme i tillegg for å fylle ut åpningen. Du vil som regel også trenge en ISO-overgang, siden Polo'en bruker Fakra-kontakt:

2584_phonocar_4_732.jpg

Avhengig av hva som ligger i Fakra-kontakten fra Polo'en av ledninger, hva slags spiller du skal sette inn og om du har multifunksjonsfatt eller ikke, kan også enkelte interface være nødvendig for å få mest mulig original funksjonalitet...

Finnes en og annen spiller som går rett inn med riktig kontakt og det hele:

4821_khudos_khudosvwj_1.jpg

Du trenger verktøy for å få ut spilleren ja, to par av disse:

5273_khudos_vagverkty_1.jpg&w=200&h=1605273_khudos_vagverkty_1.jpg&w=200&h=160

...og de skal inn i de smale hakkene ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan bytte til omtrent hva som helst av dobbelDIN-spillere, og gjerne en vanlig singleDIN med en oppbevaringslomme i tillegg for å fylle ut åpningen. Avhengig av hva som ligger i Fakra-kontakten fra Polo'en av ledninger, hva slags spiller du skal sette inn og om du har multifunksjonsfatt eller ikke, kan også enkelte interface være nødvendig for å få mest mulig original funksjonalitet...

Genial side da!

Det jeg tenkte var en singelDIN-spiller. Da trenger jeg jo den ISO-overgangen som du la inn, men finnes det også monteringsramme med oppevaringsrom for singelDIN-spiller på den siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider