Gå til innhold

Honda

Ranger emnet

RaCk

Anbefalte innlegg

Originally posted by Corvette

På den annen side vil jeg regne med at administratorene for forumet her ikke er så stokk dumme at de gir snuten tilgang til ressurser ikke hvem som helst andre har tilgang til.

Det som blir sagt her på forumet, som f.eks. denne posten kan jo alle lese, selv snuten!

Så alle burde ha tanken i bakhodet når de poster, at snuten har tilgang til forumet...

Hva slags info skal admin egentlig sitte med som er hemmelig?

Thomas

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by famir

Det som blir sagt her på forumet, som f.eks. denne posten kan jo alle lese, selv snuten!

Så alle burde ha tanken i bakhodet når de poster, at snuten har tilgang til forumet...

Hva slags info skal admin egentlig sitte med som er hemmelig?

Helt riktig, men det er antydet i postinger her at snuten kan lese private beskjeder man sender hverandre på forumet, dette er selvsagt feil med mindre admin har gitt de tilgang til det, noe jeg tar som en selvfølge at ikke er fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumet er bygget opp av en sql database struktur...!

Meldingene blir ikke kryptert på noe måte og lagres i klartekst!

Vi som er admin trenger ikke å gi noe politi noe tilatelse til å lese på forumet. De kan når som helst selv kikke på databasen via webhotel provideren dersom de mener det er grunnlag for det uten at vi aner noe.

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by marius

Vi som er admin trenger ikke å gi noe politi noe tilatelse til å lese på forumet. De kan når som helst selv kikke på databasen via webhotel provideren dersom de mener det er grunnlag for det uten at vi aner noe.

Huff.. at sikkerheten var så elendig klarte jeg ikke engang å frykte..

Hvorfor ikke få opp sakene på en egen server?

Ser dere har ihvertfall en sponsor, dette skal da dekke noen utgifter?

Ta gjerne kontakt hvis du er interressert i å få ting på en server INGEN kan kontrollere uten samtykke Marius..

Jeg er prinsipiellt sett motstander av at politiet skal ha innsynsrett i alt mulig dill, og er i gang med å få opp en web/mail server, som sikkert klarer noen oppgaver til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet kan ikke bare gå til webhosten og kreve å få tilgang til databasen deres.. det kreves grunn til mistanke og rettslig kjennelse osv.. Feks har ikke politiet lov til å drive med telefonavlytting i andre saker enn narkotikavirksomhet vel? og tviler sterkt på at tilgang til deres database er noe lettere å gjennomføre.

Dere må slutte å være så paranoide synes jeg... Eneste måten for politiet er å kreve databasen utlevert av host'en, og det er ikke gjort i noen håndvending akkurat.

Hostmaster http://www.200sx-ogn.org

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by henningl

Politiet kan ikke bare gå til webhosten og kreve å få tilgang til databasen deres.. det kreves grunn til mistanke og rettslig kjennelse osv.. Feks har ikke politiet lov til å drive med telefonavlytting i andre saker enn narkotikavirksomhet vel? og tviler sterkt på at tilgang til deres database er noe lettere å gjennomføre.

Dere må slutte å være så paranoide synes jeg... Eneste måten for politiet er å kreve databasen utlevert av host'en, og det er ikke gjort i noen håndvending akkurat.

men dersom det er noen som virkelig er vanskelige mot snuten slipper man enhver antydning til problemer, og slipper garantert å levere ut sånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by henningl

Selvfølgelig er det ikke det... men om det er fare for bevisest stilling trenger de ikke de fortelle noe til oss! Mener det ikke bare er å gå til webhosten men de kan gå dit om de har nok grunnlag...

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. at sikkerheten var så elendig klarte jeg ikke engang å frykte..

Hvorfor ikke få opp sakene på en egen server?

Ser dere har ihvertfall en sponsor, dette skal da dekke noen utgifter?

Ta gjerne kontakt hvis du er interressert i å få ting på en server INGEN kan kontrollere uten samtykke Marius..

Jeg er prinsipiellt sett motstander av at politiet skal ha innsynsrett i alt mulig dill, og er i gang med å få opp en web/mail server, som sikkert klarer noen oppgaver til...

Hva mener du med egen server? En server som står på gutterommet til en student med 10mbit fra Bredbånds fabrikken?

Bilforumet.net har 30gig+ trafikk pr mnd... Ikkeno problem å bruke feks en 2mbit sdsl privat linje til å hoste det i teorien.. Men under max belastning av forumet så vil det overbelaste linja totalt slik at alle for et tregt forum..!

Hvis du kan gi oss en server som takler all cpu kraften Vbulletin tar samtidig med en 100mbit linje så takker jeg gjerne ja. ;)

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med egen server? En server som står på gutterommet til en student med 10mbit fra Bredbånds fabrikken?

Bilforumet.net har 30gig+ trafikk pr mnd... Ikkeno problem å bruke feks en 2mbit sdsl privat linje til å hoste det i teorien.. Men under max belastning av forumet så vil det overbelaste linja totalt slik at alle for et tregt forum..!

Hvis du kan gi oss en server som takler all cpu kraften Vbulletin tar samtidig med en 100mbit linje så takker jeg gjerne ja. ;)

Jeg er i gang med å bestille meg server, vet ikke helt hva det blir, men det er nok mulig at det blir en kul Dual Xeon server, med 2X200GB disk (speiling)..

Denne skal isåfall stå på 100Mb linje, i et serverrom med døgnkontinuerlig overvåking..

Det kan nok komme til å koste noen kroner, men ikke så mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i gang med å bestille meg server, vet ikke helt hva det blir, men det er nok mulig at det blir en kul Dual Xeon server, med 2X200GB disk (speiling)..

Denne skal isåfall stå på 100Mb linje, i et serverrom med døgnkontinuerlig overvåking..

Det kan nok komme til å koste noen kroner, men ikke så mye..

Er det svart ellerno? Må jo koste skjorta? Hvor mye trafikk for du ha?

Sjekk hva jeg fant :D:D

http://www.rb.no/gia/video/harry01.wmv

http://www.rb.no/gia/video/harry04.wmv

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det svart ellerno? Må jo koste skjorta? Hvor mye trafikk for du ha?

Sjekk hva jeg fant :D:D

http://www.rb.no/gia/video/harry01.wmv

http://www.rb.no/gia/video/harry04.wmv

Tøffe filmer? :)

Jeg får sette opp serveren uten noen som helst trafikkbegrensning.. Avtalen gir meg tilgang til serveren fysisk med 24 timers varsel, og er ganske fin.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider