Gå til innhold

Tøffe bensinpåfyllings-lokk?

Ranger emnet

Hot Rod

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp fra merke-fanatikere og andre med stor detaljkunnskap.

Hotrodden skal utstyres med et pent / tøft / i-øyefallende bensinlokk.

Er ikke ute etter et diskre lokk i bilens farge. Det har jo alle idag.

Vurderer flg stil:

Racing, som f.eks på Audi Coupe og masse MC'er.

Nostalgi racing som f.eks på Fiat Coupe.

Pent, stilrent som f.eks på Jaguar (de som står oppe på bakskjermen på begge sider av bagasjelokket)

Kom med forslag folkens! Gjerne ganske "vanlige" biler slik at jeg kan jakte opp noe hos høggere rundt omkring.

Ultrasjeldne ting med fantasipriser er heller ikke så interessant, da reproduksjoner kan kjøpes for ca 1500 kr.

Og hvis noen av dere vet om vrakbiler av overnevnte typer så si gjerne ifra. Enten her på VGD eller i gjesteboka på hjemmesiden:

http://home.online.no/~staalgi/index.cfm

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lage et selv blir litt for avanser for meg. I tillegg trenger jeg jo innfestingen til lokket også. Det gunstigste for meg hadde vært å kommet over en bil der jeg kunne skjære ut karosseriplata rundt lokket pluss 10-20 cm av selve påfyllingsrøret. Da får jeg også med innfestingen til lokket og hele greia kan sveises inn på passende sted på rodden.

Viper-lokket så forresten tøft ut.

Pene reproduksjoner komplett med innfesting og rørhals koster ca 1500kr. Kan jo kjøpe noe slikt også, men med litt flaks kommer jeg over en Fiat Coupe eller en Jaguar hos høggern. Skjærer jeg ut selv regner jeg med å få det billigere enn 1500kr.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider