Audi80` Skrevet Juli 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2011 Audi a4 avant 1.8 - 1997 Hei, da har jeg vært ute og prøvd meg på ting jeg overhodet ikke har peiling på :win Skulle skifte calipere på bilen. Tenkte da jeg skulle være flink og skifte bremseslanger i samme slengen. Endte med at jeg vridde av bremserøret, fremme på høyre side...angry2 Her stopper mine kunnskaper, men pytt pytt hvor vanskelig kan det være da? Et raskt søk på nettet, og jeg var fulladet med kunnskap om hvordan dette skulle gjøres :thumb Fløy ut og kjøpte meg no verktøy og gjøv løs på oppgaven. kjøpte verktøy for å lage enkel flens på stålrøret, og ferdige kobber/nikkel rør med nippler. Ferdige rør kommer selvfølgelig ikke i kortere lengder en 20 cm (som viste seg å bli fryktelig langt...) Så... Kappet røret på bilen og lagde flens på dette. Ganske knotete å få dette til under bilen, så kappet av bare en liten bit og ikke like mye som det nye røret jeg kjøpte. Regnet heller ikke med at jeg kom til å få det til på første forsøk og at jeg måtte ha litt å gå på! Men hey! Ble jo bra på første forsøk. Skjøtet røret og lagde en fin "grisehale" på det, og tightet til. Ble tett og fint! Er riktig så fornøyd med meg selv :happyhappy: MEN så til spørsmålet. Er dette greit? og hva sier verksted som skal ta EU-kontroll når de ser slike hjemmelaga kreasjoner? :rules: Vanskelig å se på bildet, men er ca 1 cm klaring i "krysset" så det ikke gnisser. Siter Audi 80 1.8E 1987 - ParkertAudi 80 1.8S 1991 - SolgtAudi 80 2.0E 1992 - SpikerAudi a4 1.8 avant 1997 - Konebil Audi 80 2.0E 1994 avant - Spiker Caravelle 2.5 tdi 1996 - Bruksbil Audi 80 2.0E 1994 - Solgt Audi 100 2.2 CS 1985 - Stasbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet Juli 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2011 Ser bra ut det. Jeg hadde godkjent det. På fly har vi noe som kalles "minimum bend radius", som skal være minimum 6 x rørdiameter. Det vil si at rørene ikke kan bøyes mer enn så og så mye. Da blir det sånne løsninger innimellom. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2011 Hmmm. Ser riktig flott ut :) Såvidt jeg har forstått så er det lov å skjøte bremserør, dette er dermed lovlig. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi80` Skrevet Juli 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2011 Takker for svar :thumb Slipper jeg å være redd for å bli utledd neste gang jeg skal innom et verksted :roll: Satser på at de som skal ta neste eu-kontroll er like positive som dere. Siter Audi 80 1.8E 1987 - ParkertAudi 80 1.8S 1991 - SolgtAudi 80 2.0E 1992 - SpikerAudi a4 1.8 avant 1997 - Konebil Audi 80 2.0E 1994 avant - Spiker Caravelle 2.5 tdi 1996 - Bruksbil Audi 80 2.0E 1994 - Solgt Audi 100 2.2 CS 1985 - Stasbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg