Gå til innhold

Anlegget konka :O

Ranger emnet

instigator

Anbefalte innlegg

Heisann

Hadde litt uflaks, og batteri velvet rundt osv osv. Dette nappa litt i kondensatoren, og den dreide seg og lagde kobling på + og - polene.

Jeg fikk satt ting på plass og sjekka det litt ut, og tross litt smeltet metall på polene så var det litt futt i den fortsatt, men det varte ikke lenge siden den ikke ville ta til seg spesielt med lading mer.

Men anlegget spilte fint til den var tom/begynte å tømme seg.

Jeg tok den av og koblet direkte til batteriet, men da var det lyd KUN i tweeterene foran og dette er veldig lav lyd. Type at man ikke hører det i baksetet når motoren er i gang og lyd er på maks.

Har batteri bak, og prøvde å koble anlegget direkte på tilførselen fra batteriet i motorrommet uten endring. Nå har jeg ikke multimeter, men jeg får starta bilen uten noe som helst antydning til lav spenning, så jeg vet at det ikke er noe tull med det.

Det som er så rart er at det har fungert som det skal etter at det kortsluttet, men plutslig er det som at alle forsterkerutganger er blåst bortsett fra tweetere foran. Det ville og vært rart siden settet bak har mindre effekt, og det burde mye heller vært de da som fungerte fortsatt.

Litt innsikt her ville vært satt veldig pris på ør jeg går ut og må blåse av masse tusen på forsterkere :drunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke annet så har du vel i det minste lært at du skal feste batteriet, og hadde du ikke kastet bort penger på en ubrukelig kondensator, så hadde du ikke kortsluttet der heller ;)

Men du må nok få tak i et multimeter, og måle spenningen inn på forsterker osv. Det skader helt sikkrt ikke å dobbeltsjekke jordingen heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider