Remulade Skrevet Juli 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2011 (endret) Oljetemp-viseren funker ikke. Men ser at nålen hopper pittelitt når jeg skrur på tenningen. Har byttet ut den pittelille temp sensoren foran på motoren, men ingen forskjell. Regner med oljetemp skal ligge på 80C ved driftstemp? Min ligger og lurker på 60 = minimum. Fikk et tips om at det kunne være en multitemp sensor bak på blokken som sender signal til måleren. Er det F76 vist på bildet her? Noen som kan forklare hva denne sender signal til? Endret Juli 18, 2011 av Remulade Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2011 MFTS er giver for kjølevannstemperatur, altså temperaturvisning i instrumentpanel. MFTS sender også signaler til ECU ved for varm motor, samt til A/C om montert. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Juli 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2011 Oki, sikkert selve viseren som har tatt kvelden da.. bannade.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Juli 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2011 Demonterte clusteret i dag. Skrudde ut selve måleren og teste den med et lite batteri - fungerte helt fint. Skrudde så ut sensoren foran og ohmet den med en lighter under. 100 ohm "kald" og synkende ved økt temp. Testet så den single ledningen fra sensoren. Er imponert over at det er samme ledning fra sensoren direkte inn til clusteret. Fantastisk enkelt å feilsøke. Den var også ok, så jeg pusset litt på kontakten til sensoren og NÅ FUNGERER DEN! 80 VARMEgrader ved driftstemp! flottis! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2011 Burde vel vist rundt 90 grader ved normal motortemperatur. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Juli 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2011 Hørte med en annen og han mente 80C var normalt i og med at sensoren er plassert helt foran på blokken, ved viftene og alt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Juli 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2011 Med mindre en første streken der indikerer 90C? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juli 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2011 Var ca det nålen var på min A6 med ABC motor også, ingen fare :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg