Gå til innhold

Motorer uten TURBO suger ?

Ranger emnet

SeVe|n|On

Anbefalte innlegg

• Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Essex

hahahahahah, turbo motor med 500hk??

Quiksilver mye moment har han??

GARANTERT MER;)

Han har jo ikke 500HK heller, maks for han var vel 805HK og 965Nm.

Tviler på at han hadde hatt 745Nm med turbotrykk til 500HK, sikker endel mindre enn 745.

Men jeg liker turbo best for det! :D

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quiksilver kjører ikke med turboen som gir han 800 hk,, han har rundt 500hk, og mener å huske at han hadde 700nm (trur assa)

tenkte ikke på det med å regne om, så jeg trudde ikke den ikke turbo bilen hadde så mye som 746nm

Men så å si alle turbobiler har MYE mer nm enn ikke-turbo, og kan du kjøre en turbo bil, ligger du på bra turbotrykk hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SeVe|n|On

Du som påstår at sugemotorer ikke har like mye nm som en turbo motor, finn en turbo motor på 502 hk som har like mye nm som denne motoren da :P

Hmmm....

Hvor stor motor er dette??? Hvis jeg ikke tar helt feil så er nok dette en amcar motor med sånn ca 6-9 liter volum et sted?

Motoren til ruud er på 2.0 liter og har 650hk og 700nm med race fuel, og ca 550 hk og 600nm på 98 blyfri.

Hvordan i allverden kan man sammenligne disse motorene??

Det er det samme som å si at en w12 går bedre en en daihatsu 3syl 0.9L........

VÅKN opp a.... finn noe som er sammenlign bart.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Essex

hahahahahah, turbo motor med 500hk??

Quiksilver mye moment har han??

GARANTERT MER;)

Sikker du er i din sak da.. Tror quicksilver har mindre moment vis han skrur ned trykket slik at han bare har 500 hk jeg men...

Korekt me if im wrong.

Men jeg tviler på at en cossi med rundt 500 hk sliter mot en volvo 240 med denne motoren i. Bare jeg som tror da..

wrrooommmm prrrrrrr wroooomm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MrHappy

Hmmm....

Hvor stor motor er dette??? Hvis jeg ikke tar helt feil så er nok dette en amcar motor med sånn ca 6-9 liter volum et sted?

Motoren til ruud er på 2.0 liter og har 650hk og 700nm med race fuel, og ca 550 hk og 600nm på 98 blyfri.

What this guy said ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by suggen

Jeg har selv en 240 med turbo, og en 240 uten turbo, begge skal ha ca. 170hk, og har samme volum. Synes bilen uten turbo går bedre enn den med turbo, turbobilen er rett og slett litt "dau"... Klart, det går jo bra begge deler, men sugemotoren har samme draget hele veien! ...Men men...

SE HER FOLKENS - - Les det og sammenlign...... Sugemotoren sikkert trimma, mens turbo motoren utrimma.... Men det er de samma motorene ( eller er det innsprutt/gassere forskjeller "suggen"?? +++) altså samme volum 2,3liter ( "suggen" ?? ) Bilene er jo av samme vekt samma alt liksom blabla bla........ Det er sikkert forskjell på NM på disse bilene. Har du det "suggen"??

Så da er det bare å teste oppe hos "suggen" i dag eller i morgen eller kanskje til helgen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm....

Synes det ikke er dumt å sammenligne jeg.. en sugemotor har ikke vifte men må ha litt mere volum ettersom den ikke har vifte.

Det som var spørsmålet her var om Turbo HK var bedre enn SUgemotor HK!!. Uavhengig om hvor mye volum osv.. Er vel godt kjent at du må ha mere volum i en sugemotor for å komme opp på like mye HK som en turbo bil (Finnes unntak da), men hva så ? Lurer på hvem av de hestene som er råest jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SeVe|n|On

Synes det ikke er dumt å sammenligne jeg.. en sugemotor har ikke vifte men må ha litt mere volum ettersom den ikke har vifte.

Det som var spørsmålet her var om Turbo HK var bedre enn SUgemotor HK!!. Uavhengig om hvor mye volum osv.. Er vel godt kjent at du må ha mere volum i en sugemotor for å komme opp på like mye HK som en turbo bil (Finnes unntak da), men hva så ? Lurer på hvem av de hestene som er råest jeg.

Men i alle dager er du helt tett i nøtta?? Skjønner du ikke at du ikke kan sammenligne en 8liters v8 med en 2liter 4sylturbo motor???

Du er bare vrang du nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i alle dager er du helt tett i nøtta?? Skjønner du ikke at du ikke kan sammenligne en 8liters v8 med en 2liter 4sylturbo motor???

Vrangstiltkar jeg, men litt for høy tenning! :P

Den motoren er forsten på 5 l.

Men hadde jeg kunne få velge mellom en 2 l motor med 500 hk og en 5l V8`ern med 500 hk så tror jeg v8`ern er sterker og kjappere i axx enn 2litern. Selv om det i noen tilfeller er mere nm i 2 litern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Turbomotoren har hjelp av en sotvifte, sugemotoren får hjelp av noen sylindre estra = 2 sider av samme sak spør du meg :D

Men denne diskusjonener er helt dust, en hk er en hk uansett motor. Samme med nm. Det er måleenheter. VInklingen må heller være på hvilken motor som yter mest for kronene eller bensinen IKKE hva som er "best".......

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åssen kan man si at en motor på 800hk gir en raskere raskere en en med 100hk, hvis den med 800hk har toppfart på 120kmt pga giringa? Er det akselrasjon som er rask bil? Eller er det høy hastighet?

En Motor er en motor, setter du på overladning vil du få mere kraft pr liter uansett åssen motor det er...! Er det det som gjør en motor 'bra'?

alt er relativt...

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider