Gå til innhold

Motorer uten TURBO suger ?

Ranger emnet


SeVe|n|On

Anbefalte innlegg

Originally posted by HondaBabe

Jeg regner liksom med at bilen min går fortere enn en Saab 900 turbo liksom ;)

 

Humm.. Har du glemt hvor du bor da dama!? :D Både jeg og code-kær blir jo grisa av 900 turbo`er her irundt! Haha! ;)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det med at en turbomotor kommer så sent på turtall er noe som var på slutten av 80-tallet det!!!!!Fatter ikke at folk tror på den gamle myten lenger.En skikkelig tilpassa turbo med kulelager kan faktisk begynne å lade positivt trykk allerede fra ca 1000 omdr.Såklart en sugemotor kan gå bra men det er omtrent like kostbart om ikke dyrere å lage som en skikkelig turbomotor.Dessuten blir ikke holdbarheten den samme,turbomotor vil gå på lavere turtall enn en sugemotor med samme effekt.ikke uvanlig at sugemotorer draes opp til 11 tusen omdr.Klart det slites mer enn på en turbomotor som kanskje har turtallskutt på 6500-7000!!!!!Ren og skjær logikk spør du meg iallefall...........Se på nye Ferrarier som har sugemotor for tiden,sjelden de har over 350-400 nm på den minste utgavene.355/360 tror jeg er oppgitt til 340-360 nm hvis jeg ikke husker feil (skal ikke garantere det)

 

Med turboladet hilsen Pål :D :D

Turboshit or no shit at all..........

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv en 240 med turbo, og en 240 uten turbo, begge skal ha ca. 170hk, og har samme volum. Synes bilen uten turbo går bedre enn den med turbo, turbobilen er rett og slett litt "dau"... Klart, det går jo bra begge deler, men sugemotoren har samme draget hele veien! ...Men men...

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humm.. Har du glemt hvor du bor da dama!? Både jeg og code-kær blir jo grisa av 900 turbo`er her irundt! Haha!

 

hehehe Ja, dere to ja hehehehe jeg snakket om meg jeg ;) heheheh nå er jo ikke den saaben særlig original heller da ;)

Jeg mente mot en helt original Saab 900 turbo seff...

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NoLimit

hehe.. faktisk så er jeg ganske enig med SeVe|n|On når det gjelder dette her..

Sitte å vente på turbotrykk mens den andre bare blir borte i skyene....:rolleyes:

 

Enig jeg oxo :)

 

Ta for eksempel en 300 hk turbo, og en 300 hk V8.

Ta noen runder i hver bil på bane.

Da legger du merke til at V8'rn har et litt mere "spark" når du girer.

Mens turbo'n må du "lade" opp trykket først.

Det finnes jo så klart avvik fra detta, men her snakker vi jo generelt!!

 

 

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ola

 

Humm.. Har du glemt hvor du bor da dama!? :D Både jeg og code-kær blir jo grisa av 900 turbo`er her irundt! Haha! ;)

 

Jeg har enda ikke blitt frakjørt av noen saab turbo eller ikke :) det er kansje mere en ka du kan si, men jeg snakker for meg sjøl.. lol ;)

Men det er vel bare snakk om tid før jeg blir d da.. :(

(ps. hær snakker vi vel kun 402m eller banekjøring, hadde det vært 405 meter har jeg vel blitt grisa allerede ja:( )

Subaru Impreza Drivers Club Norway

 

www.impreza.sunndal.nu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by suggen

Jeg har selv en 240 med turbo, og en 240 uten turbo, begge skal ha ca. 170hk, og har samme volum. Synes bilen uten turbo går bedre enn den med turbo, turbobilen er rett og slett litt "dau"... Klart, det går jo bra begge deler, men sugemotoren har samme draget hele veien! ...Men men...

 

Enig med deg der... i min 240 skal det være rundt 200 hk nå med 1,3 i trykk. (Det holder ikke lenge med det trykket da).

Prøvde en volvo national bil (med ca 200 hk u/turbo) som kjørte rally hedmark i helga og den gikk myyye bedre enn min vil jeg påstå. I den var det gjevnt drag hele vegen som toppet seg mot slutten.

wrrooommmm prrrrrrr wroooomm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Essex

200sx original har 200hk og 280nm

 

og turbo er BILLIG å trimme, å få 300hk med en vanlig turbo bil ekke noe prob, men med ikke turbo er det et hælvete....

 

Jeg for min del driter i om hvor mye dyrere det er å trimme en sugemotor enn en turbobil...

jeg mener også at en turbobil mot en non-turbo bil, da vil turbobilen tape.

Greit nok at sikkert mer NM i en turbobil... men hjelper lite med mye NM da det skjer først ved turbotrykket, og da er jo den andre bilen langt borte allerede... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NoLimit

 

Jeg for min del driter i om hvor mye dyrere det er å trimme en sugemotor enn en turbobil...

jeg mener også at en turbobil mot en non-turbo bil, da vil turbobilen tape.

Greit nok at sikkert mer NM i en turbobil... men hjelper lite med mye NM da det skjer først ved turbotrykket, og da er jo den andre bilen langt borte allerede... :D

 

langt borte? hvis du får en skikkelig start, har du jo turbotrykk med en gang, og når du girer, har du turbo trykk med en gang da å? skjønner ikke helt hva du mener her....

 

uten turbo er bra hvis du ligger å lunker i 20, og gir bånn gass på andre, ellers har du turbotrykk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Essex

200sx original har 200hk og 280nm

 

hvor mye moment har en ikke-turbo bil?

 

skal litt til at det er på 280nm........

 

og turbo er BILLIG å trimme, å få 300hk med en vanlig turbo bil ekke noe prob, men med ikke turbo er det et hælvete....

 

Du som påstår at sugemotorer ikke har like mye nm som en turbo motor, finn en turbo motor på 502 hk som har like mye nm som denne motoren da :P

post-858-13804850377433_thumb.jpg

wrrooommmm prrrrrrr wroooomm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Essex

uten turbo er bra hvis du ligger å lunker i 20, og gir bånn gass på andre, ellers har du turbotrykk....

 

hmm.. nå snakker ikke jeg om en turbobil med 300hk og turbotrykk fra 1000rpm da.

Snakker om en original turbobil på kanskje 150hk, mot en bil uten turbo og 150 hk.

 

Men men.. dette kommer vi ingen vei med!

Men GØY MED BIL!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår