Gå til innhold

BMW 523i - Hatt bilen i 5 dager, nå lyser diverse varsellamper

Ranger emnet

lise1964

Anbefalte innlegg

Kjøpte en BMW 423i i OSLO for 5 dager siden. Den har kun gått 125000kilometer

Da jeg hadde kjørt hjemover etter ca 7timer kom gult lys for feil i EML opp

Elektronisk motorydelsesregulering.Dette gule lyset forsvant etter kort tid.

Etter ytterligere en time kom gult lys ved siden av opp:Forringelse av utstødningsverdier.

La BMW sjekke dette.Motor går kjempefint og bruker ikke olje.

Forrige service var i 2008 ved 100000 kilometer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen.:)

Endret trådtittelen din, da kun hvilken biltype du har ikke sier så mye om hva du ønsker med tråden. Og da kan jeg jo samtidig i all vennlighet spørre om hva konkret du lurer på?

Første innfall jeg får er at du umulig kan ha kjøpt bilen av en seriøs forhandler, siden tiden i mitt hode er overmoden for litt pleie, men det sier jeg uten å kunne serviceintervallene på BMW. Uavhengig av varsellys hadde jeg krevet service i forkant av kjøp eller betalt mindre, tilsvarende hva forestående service er anslått til å koste.

Om du ønsker synspunkter på juridiske rettigheter så er det greit å å gi litt bakgrunnsinfo, som f.eks hva slags kontrakt, evt garantiordning etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh. Håper ikke det ble misforstått til å tro at jeg siktet til varsellamper når nevnte at på tide omsorg for bilen. Varsellampene hoppet jeg glatt over.:D

Mer at vi har hatt to drit kalde vintre i Oslo, bilen sikkert er mest bykjørt...og man kan ikke bare se seg blind på km, men og tenke over hvilken forpleining den har hatt...når man kjøper en bil.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider