Gå til innhold

turbo konvertering

Ranger emnet


Beito

Anbefalte innlegg

skal du ha turbo i den så bør du demontere heile motoren og hone den litt opp sån at den får mindre komp noe som garantert ikke kommer til å holde i lengden så du bør gjør som mondeo sier eller så kan du få tak i forsterka råder veiv smiddestempler og innmat noe som gjør at de kan holde ei stund med ein c20let motor er i bunn og grunn den billigeste og beste måten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da, hær var det mye tull gitt!

 

honing av sylindrer er noe man gjør når man bytter stempelringer, honinga sliper inn ringene slik at de setter seg riktig etter sylinderveggene og tetter så bra som mulig!

 

Krysshoning gir ikke lavere friksjon, derimot høyere. Av overnevnte grunn.. Men honinga slites jo ned iløpet av få mil, da skal jo ringene være innslipt og en slett sylindervegg gir lavere friksjon!

 

Rokker er på rikitg kurs! men husk at kamtider også påvirker sylindertrykket. med andre ord så er det ikke noe problem å kjøre høy statisk komp og turbo ved de riktige forutsettinger! (bare se på div honda s2000 med ettermontert turbo, 12:1 i komp)

 

Nå vet ikke jeg så mye om opel og delepriser på disse, men jeg vil uansett anbefale deg å sette i en motor med turbo orginalt fremfor å bygge om den du har.. turbomotoren har jo alt klart! olje tur og retur, lavkomp stempel, riktige kammer, sikkert annet innsug? motorstyring? Det blir garantert mye billigere! Og funker antageligvis bedre!

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kortversjonen er at enten putter du inn en hel Calibra turbomotor og bruker 20 000 på alt, eller så bygger du om den du har og bruker 60 000 før den holder sånn ca greit.. det er ikke bare å henge en turbo på eksosen og så spruter det hk ut av den, man kan regne prisen av turboen + chip/styringssystem/intercooler og glatt gange den med 2.5 hvis en begynner på bunn med både motor og kunnskap.. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår