Gloms Skrevet Juli 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2011 I det siste har turtallet på bildet oppført seg litt rart. Når jeg f.eks ligger i 80 i 5 gir. Vanligvis på rundt 2-2500 omdreininger. Hvis jeg da klemmer gassen helt i bånn vil turtallet vanligvis gå sakt oppover og det samme vil kilometern. I det siste skjer ikke dette. Hvis jeg tråkker litt for mye spretter den opp i 5000 omdreininger, men uten effekt. Det er akkurat som om jeg har clutcha og gasser på. Noen som vet hva dette kan være? Har prøvd å dra ut clutchen ekstra når det har skjedd, i tilfelle den har kjit seg, men det hjelper ikke. Kan det være noe med eksosen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2011 Eller utslitt clutch ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Juli 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2011 Høres ut som slitt clutch ja! Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gloms Skrevet Juli 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2011 Kan det at clutchen er slitt gjøre at den plutselig kicker inn når man gasser a? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juli 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2011 Kan det at clutchen er slitt gjøre at den plutselig kicker inn når man gasser a? Ja. At turtallet øker, men farten forblir omtrent det same, er jo klassisk når clutchen er slitt. I tillegg lukter det nok brent clutch ifra bilen din etter køyreturen Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gloms Skrevet Juli 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2011 Faren min mente at man kunne stille på clutchen på en eller annen måte. Er dette noe man kan gjøre selv? Eller må man ha bilen på bukk og styre og herje på verksted for å få det til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juli 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2011 Kva slags bil er det? Lukter du brent clutch etter køyring? I kva slags posisjon tar clutchen? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gloms Skrevet Juli 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2011 Det er en Mazda 323F 1996 modell. Det lukter ikke brent clutch etter kjøring. Clutchen tar lang ute. Den er nesten i samme posisjon som når man ikke tråkker på den når den tar. Hjap dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2011 Clutchskift. Er hydrualisk clutch så ingen justering Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gloms Skrevet August 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2011 Så at et clutchsett koster 3200 på mekonomen. Må jeg kjøpe helt ny clutch? eller kan man bytte enkle deler inne i clutchen slik at den funker igjen og at reparasjonen blir billigere? Skjønner selvfølelig at det kommer ann på hvor ødelagt clutchen er om man man bytte ut enkelte deler osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet August 16, 2011 Rapporter Share Skrevet August 16, 2011 Er belegget på clutchlamellen som blir nedslitt, dette kan byttes ut, ring "clutch & brems oslo" men sikkert ikkeno billigre enn ny lamell og trykkplate. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 16, 2011 Rapporter Share Skrevet August 16, 2011 Enig med TL3518, er nok dyrere å reparere den lamellen du har enn å kjøpe ny. Et clutchsett inneholder også ny trykkplate, gjerne ikke så dumt å skifte siden du muligens har kjørt en stund med slurende clutch. Kjører man lenge slik kan du også ødelegge overflaten på svinghjulet slik at dette må maskineres før ny clutch monteres. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.