elling10 Skrevet Juli 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2011 Har en Astra G 1998 modell, som har begynt å fuske mer og mer. Tenkte jeg skulle bytte plugger + tennplugg kabler, men det finnes visst nok ikke kabler på denne bilen ( har ikke bilen hjemme, så har ikke sett i motor rommet enda ) I følge dele butikk, er det en boks direkte oppe på pluggene, som har innebygd coil, fordeler og hele pakka. Har alrdi hørt om dette, noen tips........ Får vel begynne å bytte pluggene, men så....... må jeg bytte hele denne boksen ? koster 3000 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juli 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2011 Er alt i en på den ja, svindyr om du må skifte den ut. Prøv å skift plugger først. Er det 1.6 motor på den da? Den er jo kjent for produksjonsfeil som fører til oljeforbruk. Bruker den olje? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elling10 Skrevet Juli 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2011 1,6 motor ja. Og JA den bruker mye olje. Etterfyller hver 3 uke, er god kunde hos Statoil kan du si. Hvordan kommer jeg til pluggene, er det bare til å ta av hele denne boksen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daxoij Skrevet Oktober 31, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2011 Hei ! har akkurat samme problem på min astra G 99 mod. har du funnet ut hva problemet var? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielsm Skrevet Oktober 31, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2011 kan fortelle hva problemet er. pluggene står under COILKASSETTEN. det vill si at det ikke er fordeler eller tennkabler. coilkassetten står oppå pluggene. på toppen av motoren. den er ganske stor. måtte bytte denne på omegaen jeg hadde. saab har akkurat samme oplegget. det sies at alle biler som har coilkassett, så varer dem ikke lengre enn 130-170 000 km. og det er ikke noe å skryte av. husker at jeg kjøpte min hos op fure i bodø pga de hadde 1 stk på lager. den kostet 3500 til omegaen jeg hadde. jeg hadde siste omegaen som ble laget da. 2.2 benisnern. og da ble jeg litt irritert siden den var så dyr og jeg har hadd så mange dyre reprasjoner på den dritiblen så jeg pruta og fikk den til 2000. men ringer du til blomdal skaffer han deg en ny en til en hyggelig pris. http://www.opelhugg.no må spørre om en del ting også: lyser motorlampa? hviss den lyser og du får lest av feilmelding av den har feil på noen av sylindrene så er kasseten dårlig. og da vill den rykke/lugge under kjøring. hviss det viser seg at det coilkasseten får du den hos blomdal billig vill jeg si: http://opelhugg.com/index.php?page=shop.browse&category_id=54&option=com_virtuemart&Itemid=48 bare velg en av de 3 øverste, og ja selvfølgelig må du sjekke motorkode. så velger du den som passer din bil( motorkode) men ville bytta plugger først og prøvd å sjekke etter falskluft. dette gjør du ved å spraye startgass på alle vakumslanger for å sjekke om det er falsk luft( og ja bilen må være igang) hviss motoren ruser seg opp mens du gjør dette har du lekasje på en slange slik at den får falsk luft og da kan den fuske. og det med olje ja. dama hadde en astra F 95 mod som drakk olje. den hadde ingen lekasjer. da det ble bytta regreim bytta vi samtidig alle ventilene og regreima og vannpumpa. men ble ikke noe bedre. vi fylte etter 1 liter olje hver uke. ble så lei at vi kjøpte en STOR dunk på biltema. ble så dyrt i lengden :P men det sies at alle astra drikker olje. vet ikke helt men omegaen jeg hadde brukte 3 dl på 100 mil. det sto tilogmed i den originale instruksjonsboka til omegaen at den bruker 0.6/100 mil. utrolig må jeg si. gamligen har hatt X antall opel. og han sa at på alle oplene så peila han olje MINST hver 14 dag siden alle brukte olje. og ja han måtte fylle etter noen ganger. men det sies at alle opler bruker litt olje. og noen bruker litt mere. vet ikke hvorfor. det er vist bare slik. kan ta et annet eksempel. har en chevy suburban 90 mod 6.2 v8 som er nå gådd 310000 km. og den har INGEN form for lekasjer. og den bruker bare knapt 2 liter på 25000 km. det er lite til å være en så stor motor som er gådd så langt. men bra synes jeg. det at astra drikker olje er ikke ett nytt problem. Siter Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER VW caddy 1.9 TDI 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daxoij Skrevet November 3, 2011 Rapporter Share Skrevet November 3, 2011 Hei ! :) takk for langt svar. Men jeg får opp feilkode 0110 som sikter til luft temp sensoren. Har byttet denne, men hjalp ingenting. Har faktisk filmet problemet mitt og lagt det på youtube. du/dere kan jo ta en titt på den. Problemet oppstår forresten når bilen er blitt varm. http://www.youtube.com/watch?v=0W29-3QK60g takker for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra GT Skrevet November 5, 2011 Rapporter Share Skrevet November 5, 2011 Hei At alle Astra bruker olje er vel å ta litt hard i. Jeg sliter pr. i dag med min 4 Astra F. Og fremdeles har jeg nr 3 i drift som arbeidsbil. Den har en C18XE, og har pr i dag rullet ca 280ooo km men bruker ikke dråpen av sorten. Bruker KUN helsyntet olje (5w40) og kjører den ca 1000 mil. Og fra jeg bytter, og til skift går der ca o,5 l ;) Det samme er tilfelle med nr 4. (C18XEL) At 1,6 litern til Opel er et tvilsomt tilfelle av en motor, det er det vel ingen tvil om, men selv av den motoren finnes det gode eksemplarer ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 14, 2011 Rapporter Share Skrevet November 14, 2011 Er vel x16xel som er verstingen. Det ender som regel med brent ventil som følge av oljeforbruket og da blir det ingen kompresjon på den sylinderen. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg