Gå til innhold

Gode nyheter om samferdsels ministern vår... :D:D

Ranger emnet


Marius

Anbefalte innlegg

Kjære Samferdsminister,

 

Det er ikke ofte jeg kjøper VG, men forrige uke kunne jeg ikke dy meg.

Jeg er fast seer av Autofil og ble kraftig provosert av dine uttalelser om dette programmet.

Jeg har synes ikke at programmet får meg til å endre holdning i trafikken på en negativ måte som du omtaler.

 

Trafikksikkerheten her i landet er elendig fra før, den har ikke noe å gjøre med Autofil å gjøre etter min mening. Det som hadde gjort veiene sikrere hadde vært fysiske skiller mellom motgående kjørefelt på de mest trafikkerte veiene. Bedre veistandard generelt, noen steder her i landet er jo som berg og dalbane og det er ikke sjeldent man må bremse kraftig opp for å unngå digre hull i asfalten o.l.

Høyere fart der det er forsvarlig hadde også vært en løsning. Jeg har selv kjørt litt rundt i landet i sommer og blitt liggende bak store bobiler og andre kjøretøy som kjører f.eks 70 i 80 sonen, og som tar opp store deler av veibanen, dette blir raskt et irritasjons moment og hastige beslutninger taes. Flere ganger har jeg spurt meg selv om hvorfor det ikke er 80 sone i 70 sona og 90 i 80 soner, det hadde sannelig redusert bilkøer og dermed hadde kanskje færre trengt å kjøre forbi.

 

En annen ting er hvorfor skal Norge på dø og liv skal ha så forferdelig høye avgifter på bil, vi har verdens høyeste drivstoff priser, skal du kjøpe deg en bil så koster det også mye mer enn i f.eks Sverige, kjøper du deg en billig bil i ett annet land så sørger staten for at det skal koste like mye å få den inn i landet og skilt på bilen som det hadde vært å kjøpt den i Norge. Skal du forsikre bilen så koster dette også en formue, jeg er 21 år og eier en Honda CRX 1988 modell, og jeg har ringt rundt i hele landet for å høre på priser, det billigste jeg fant var hos den lokale banken. Med oppspart bonus på 30% og full kasko må jeg betale 13000,- . Det er kanskje ikke meningen at du skal ha bil når du er under 25 i dette landet???

Det er merkelig å tenke på at i den perioden av ditt liv du som regel tjener minst penger skal betale mest.

 

Det er synd det skal koste så mye penger når man skal kjøpe seg bil, vil du ha en forholdsvis ny bil med ABS, airbag og servo må du ut med adskillig mer enn om du bare kjøper en gammel Opel Ascona (der du får motoren i fanget om du krasjer). Så om målet er å få folk til å kjøpe seg gamle og utrygge biler så må jeg bare gratulere, avgiftspolitikken har sørget for det.

 

Staten har også sørget for at politiet får så lite penger å rutte med at budsjettet er oppbrukt før halve året er gått, dermed ingen fartskontroller, som igjen fører til at dere i staten får mindre penger ikke sant? Det hadde jo blitt mange bøter i og med at så mange ser Autofil og blir påvirket og vil ut å kjøre fort å sånn????

 

Synd at så få jenter har engasjert seg i temaet og at den eneste som gjorde det var enig med deg. Nå skjønner jeg hvor alle mytene med kvinnfolk bak rattet kommer fra, nemelig fra kvinnfolk som aldri har vært intressert i bil eller kommer til å bli det.(derav så bryr de seg ikke om om de rygger inn i garasjen og treffer huset med mannens nye BMW). Du har nettopp bevist at kvinnfolk og bil er som "hest i stige". Takk for at du gjør ditt beste for å rive ned det ryktet vi jenter som faktisk elsker bil og bilsport har bygd opp.

 

På vegne av alle bil-jenter i landet; Tusen takk kjære samferdselsminister for at du får oss til å skamme oss over å være jente og like bil.

 

 

MVH Karina Kalvik

Sunndalsøra

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mail sendt!

 

lurer på om jeg skal sende 1 mail fra hver epost-konto jeg har også.. har nemlig ca. 8 stk totalt (forskjellige) :D

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er meget imponert over innlegget ditt Karina. =) Fortsett sånn =D Vi er alle stolt av deg.

 

Hei Torild

 

Lurer fælt på så mye men jeg antar du ikke gidder å lese denne mailen anyway. Så jeg fatter meg kort.

 

Mitt navn er Robert, er 18 år og jeg kjører en Honda CRX 88 mod ED9. Jeg har lån på denne bilen på 100.000. Grunnen til at jeg har et så gedigent lån til å være 18 år er at jeg nekter å kjøpe meg en Opel Manta for oppsparte sommerpenger når jeg vet at jeg kunne fått en bil med hvertfall 2 forskjellige sikkerhets standarer i et annet land. Jeg foretrekker å få en ballong i fanget enn en motor.

 

Uansett. På grunn av deres avgifter så ragger jeg rundt i den bilen jeg fant som hadde best veigrep og kunne modifiseres med Firpunkts seler, Veltebur(sikreste jeg har råd til ettersom en airbag koster 24.000 stk å få montert. Tenk deg hvis du skal ha Fører, passasjer, side, bak) og en kjekk motor som går og går i evigheter med litt omsorg.

 

Det morsomste av alt med Norsk politikk er at man er på jakt etter Farts Syndere og fyllekjørere mens Mordere og Voldtektsmenn går fri. Det er ventetid på å komme i fengsel.

 

Jeg støtter så gjerne en fartsbot hvis man ligger i en hastighet som er uansvarlig på et dårlig stykke vei og på et føre som ikke støtter fartsgrensene engang.

 

Åpne øynene og se verden som den er! Den er et kaos fra før! Og dere hjelper ikke så mye på å gjøre den bedre. =P

 

RaCk

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

 

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk *stråle* Synd jeg ikke har mer info. om priser på bil og lover og regler sånn at jeg kunne putta inn litt mere eksempler på hvor dyrt det er å ha bil i Norge.. Trodde kanskje mailen ble teit jeg da men *rødme* takk for støtten. :)

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ihvertfall ETT eksempel på hvor på trynet avgiftene i Norge er....

 

Priseksempel (ca.priser,ny bil):

Toyota Celica T-Sport

I Norge: ca.400.000 NOK

I Sverige: ca.270.000 SEK (= ca.230.000-240.000 NOK)

 

dvs. over 40 % billigere i Sverige....!

 

greit nok at de tjener dårligere der,men ikke SÅ mye mindre...det nekter jeg å tro...!:confused:

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår