Gå til innhold

Rustbehandling med lave ambisjoner...komme gjennom neste EU-kontroll,vrakes om 3-4 år

Ranger emnet

ungua

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel '93 Volvo 245 som ser grei ut under, men alle de bevegelige delene spesielt er veldig rusten etter den siste vinteren her i Bergen. Bilen skal til EU-kontroll til januar 2013, og jeg har tenkt å få den gjennom en gang til. Etter det vil den nok råtne bort. Saken er at jeg har investert så mye penger i slitedeler at jeg må bare håper at den ruller en stund til, har nesten ikke penger igjen på bilbudsjettet. Er det noe vits i å tørke godt av de delene på bildene og ha litt Biltema rustbehandling på dette? Jeg fårt det ikke støvfritt, og det er vanskelig å børste av gammel tectyl + rust... En "skikkelig" rustbehandling får jeg uansett ikke til hjemme, og jeg har ikke penger til å få det gjort. Det jeg frykter er at jeg bare gjør vondt verre og det er best å la være!?

post-14350-13804853424413_thumb.jpg

post-14350-13804853424514_thumb.jpg

post-14350-13804853424559_thumb.jpg

post-14350-13804853424604_thumb.jpg

post-14350-13804853424664_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i det hele tatt noen vits å gjøre noe med mindre man kan demontere, sandblåse og ha noe skikkelig grunning på?

Å smøre tektyl over begynnende rust har jeg absolutt ingen tro på.

Rusten på motoren er kun kosmetisk og vil aldri bli påpekt på en EU-kontroll. Og når det har rustet hull i motoren er det nok fritt for både 240-er og bensin og salt her i verden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Jeg endte jo opp med det enkleste alternativet: Gjorde ingenting. :o Tiden gikk så fort og jeg har så mye annet å gjøre at det aldri ble noe mer kos med det understellet, men jeg skal ha det i bakhodet til neste sommer. Man burde jo egentlig ta litt vare på bilen sin, selv om den er gammel og ser ut som en hurpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider