Gå til innhold

Pluggbytte!

Ranger emnet

bozzo

Anbefalte innlegg

Hjelp!

Har nettopp bytta plugger på 240'n, men når jeg skulle starte igjen så var det bare såvidt så motoren gikk, også bare kom det en "spyttelyd" fra motor-rommet (satt inni), også stoppa den..

Hva har jeg gjort feil?

Svar fort, må få den i gang fort, skal på jobb til klokka 6 i morra... :(

'95 Nissan 200sx S14

-----

x'85 Volvo 240 TIC :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ClusterOne

Har du brukt riktige plugger?

Ja, disse ble plukket ut av en ansatt i en bilvareforretning, så jeg antar at de er riktige.. Min motor er en B230A, og har satt i BP6ES plugger, hvis jeg ikke husker helt feil..

Sitter plugghettene godt nok fast?

Dette var det første jeg sjekket, og det var en som var løs, men den fikk jeg klemt nedpå igjen...

Har du satt pluggledningene til riktig plugg?

Ja, siden jeg skiftet bare en og en plugg, så skulle det jo være fysisk umulig å sette ledningene feil :D

'95 Nissan 200sx S14

-----

x'85 Volvo 240 TIC :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bozzo @ jetta

Originally posted by ClusterOne

Har du brukt riktige plugger?

Ja, disse ble plukket ut av en ansatt i en bilvareforretning, så jeg antar at de er riktige.. Min motor er en B230A, og har satt i BP6ES plugger, hvis jeg ikke husker helt feil..

Sitter plugghettene godt nok fast?

Dette var det første jeg sjekket, og det var en som var løs, men den fikk jeg klemt nedpå igjen...

Har du satt pluggledningene til riktig plugg?

Ja, siden jeg skiftet bare en og en plugg, så skulle det jo være fysisk umulig å sette ledningene feil :D

ta å tre "hettene" litt nedover på pluggkablene..

sjekk om du klarte å dra løs en av kontaktene.

sjekk også ledningene til coilen, samt den ledningen på fordeleren (kondensatoren). Om en av de detter av, får du ikke mye liv i motoren.

ellers, hadde jeg tatt av fordelerlokket og sjekket status inni fordelerlokket, samt status på rotoren.

jeg har selv byttet fordelerlokk, rotor, stift, kondensator, plugger og pluggkabler. om du bytter stift må du stille tenning...

du får billig kit på biltema *dont shoot me*

Lenke til kommentar
Del på andre sider