bozzo Skrevet Mars 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2004 Hjelp! Har nettopp bytta plugger på 240'n, men når jeg skulle starte igjen så var det bare såvidt så motoren gikk, også bare kom det en "spyttelyd" fra motor-rommet (satt inni), også stoppa den.. Hva har jeg gjort feil? Svar fort, må få den i gang fort, skal på jobb til klokka 6 i morra... :( Siter '95 Nissan 200sx S14 ----- x'85 Volvo 240 TIC :hammer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet Mars 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2004 Har du brukt riktige plugger? Sitter plugghettene godt nok fast? Har du satt pluggledningene til riktig plugg? Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bozzo Skrevet Mars 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2004 Originally posted by ClusterOne Har du brukt riktige plugger? Ja, disse ble plukket ut av en ansatt i en bilvareforretning, så jeg antar at de er riktige.. Min motor er en B230A, og har satt i BP6ES plugger, hvis jeg ikke husker helt feil.. Sitter plugghettene godt nok fast? Dette var det første jeg sjekket, og det var en som var løs, men den fikk jeg klemt nedpå igjen... Har du satt pluggledningene til riktig plugg? Ja, siden jeg skiftet bare en og en plugg, så skulle det jo være fysisk umulig å sette ledningene feil :D Siter '95 Nissan 200sx S14 ----- x'85 Volvo 240 TIC :hammer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2004 Originally posted by bozzo @ jetta Originally posted by ClusterOne Har du brukt riktige plugger? Ja, disse ble plukket ut av en ansatt i en bilvareforretning, så jeg antar at de er riktige.. Min motor er en B230A, og har satt i BP6ES plugger, hvis jeg ikke husker helt feil.. Sitter plugghettene godt nok fast? Dette var det første jeg sjekket, og det var en som var løs, men den fikk jeg klemt nedpå igjen... Har du satt pluggledningene til riktig plugg? Ja, siden jeg skiftet bare en og en plugg, så skulle det jo være fysisk umulig å sette ledningene feil :D ta å tre "hettene" litt nedover på pluggkablene.. sjekk om du klarte å dra løs en av kontaktene. sjekk også ledningene til coilen, samt den ledningen på fordeleren (kondensatoren). Om en av de detter av, får du ikke mye liv i motoren. ellers, hadde jeg tatt av fordelerlokket og sjekket status inni fordelerlokket, samt status på rotoren. jeg har selv byttet fordelerlokk, rotor, stift, kondensator, plugger og pluggkabler. om du bytter stift må du stille tenning... du får billig kit på biltema *dont shoot me* Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg