Gå til innhold

Ny Audi A4 Avant Quattro 2.0 TFSI 180 HK

Ranger emnet

Andyo

Anbefalte innlegg

morphola , hvis du har lyst til å oppgradere IC , da har jeg rimmelig alternative.IC fra 3.0 TDI CR 8K0 145 805 E er betydelig større en 2.0TFSI/2.0 TDI CR 8K0 145 805 G , passer P&P og i tillegg opretholder man original utseende.

Man trenger bare Samco slange reduksjon 57/63 mm

Hvordan tror du 3.0 TDI IC oppgradering er sammenlignet med andre oppgraderinger for 2.0 TFSI ?

feks. denne: http://www.ecodetuning.com/shop/cart.php?m=product_detail&p=1990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 232
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

• 2 weeks later...

I dag fikk jeg meg en liten overraskelse da jeg gikk ut av bilen. Det viste seg at den ene lykte spyleren ikke hadde trukket seg inn etter at jeg hadde vasket vinduene.

Dette er vel ikke helt bra. Har lest på noen forum at dette er et kjent problem. Må vel en tur til Audi å klage på dette.

En annen ting jeg oppdaget da jeg var på jakt etter ECU'n min var at det ikke er noe pollenfilter på luft inntaket til kuppe vifta.

Er dette en forglemmelse på min bil eller skal det kanskje ikke være filter der.

Her er noen bilder jeg tok at luftinntaket:

filter1.jpg

filter2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn den ser ut :)

Jeg har en tendens til å skru om lyset slik at jeg ikke bruker lyktespylerene. Finner de like praktiske som filten i hjulbuen...

Bortsett fra at de vanner hele gj***a bilen hver gang de brukes (lyktespylerene) :(

[eidt] Tror du begynner å finne ut at bilen din egentlig er for det meste laget av plastikk. Bagasjelokk, Panser, ting under panser, Pyntelister, støtfanger forran og bak bare for å nevne noen. Det eneste av aluminium er vel skjelettet og dørene tror jeg.

Kanskje vi egentlig kjører rundt i forvokste DUPLO biler? Begynner snart å lure..

Endret av bobfrode
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt bilen om vinteren? :)

Det er ufattelig mye dritt som legger seg på baksiden av filten (les saltslagg). Jeg kan stå med høytrykk strålen (litt unna selvfølgelig) under hjulbuen mot døra og det renner ut brunt vann ved lista. Den forrige A6`en min hadde filt, men med hardplast bak. Her virker det kun som om det er filt..

Ikke for å virke negativ, men når jeg har betalt over 500K for en bil forventer jeg litt kvalitet. Ikke bare plastikk og litt filt :)

Da kunne jeg heller ha kjøpte en mondeo eller avensis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes også det er mye plast i bilen.

Husker når jeg skulle åpne pansret på bilen så måtte jeg jo finne spaken for dette inne i bilen. Da jeg dro i den så var jeg redd jeg skulle dra den av eller ødelegge den for det var jo bare plast hele greia. På A4 B5'n min så er denne spaken i mye bedre kvalitet.

Jeg syntes også knappene for å åpne vinduene er av bedre kvalitet på B5'n.

Finnes det noen god grunn for at alt er i plast? Kanskje for å spare på vekta?

mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider