Gå til innhold

ingen kompresjon??

Ranger emnet

jataja

Anbefalte innlegg

var og kjøpte meg en 2000mod seat ibiza 1,4 i dag. det er ingen kompresjon på noen av cylinderene på den, er det noen som har ideer om hva dette kommer av? registerreima ser helt ok ut kan ikke se att den har hoppet over. finner ikke merket på nedre reg.reimhjul er det noen som vet hvor det skal vere? er jo en vw motor dette så regner med att det er flere som har skrudd på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du startet og kjørt bilen, eller er den kjøpt der den står ? ;)

Vedr merker på reimhjul:

http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/228613-guide-skifte-registerreim-pa-8v.html

Om du har 1.4 motor hvor reima strammes med vannpumpa blir merkene litt annerledes: http://i27.photobucket.com/albums/c157/sveinb/Regreim-14.gif

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brente ventiler, dårlige stempelringer, dårlige ventiltettninger, bare for å nevne det mest vanlige.

Men, får du start og bilen går?

MEN.... Veldig lite trolig at du mister komp. fulstendig på alle syl. så jeg tror nok heller at komp. testeren din er ødelagdt.

EDIT: Jeg gidder ikke skrive for mye før du svarer på om du får start, men skjekk om det lukter bensin av oljen din, hvis det gjør det har du uansett slitte stempelringer.

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisan. bilen starter selvflgelig ikke. er ingen komp på noen cylindre. måleren virker har testet den. kam går rundt så det er ikke den. er jo mulig att register har hoppet over men reima så helt fin ut. klarte ikke å finne merke på veiv så vet jo ikke om den står rett. skal sjekke om stempel på cyl 1 er på topp når merket på kammen er rett så får jeg vel en anelse. di hadde startet bilen med stertstrøm i vinter, da hadde bilen stått siden sommeren. den gikk da på tomgamg i 15 min men når han skulle rygge den ut fra parkering stoppet den, var vist ingen ulyder den bare stoppet. var 20 minus ute når dette skjedde. skal snart på ferietur så det blir ikke noe serlig skruing på denne på en stund. skulle bare gjerne vist hva som var feil på den før jeg reiser. er det noen som vet av en billig motor til denne så si i fra, bilen er alt for fin til å skrotes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EPC = Electonic Power Control (Elektrisk gasspedal).

Er muligens noe dårlige kontakt, eller den elektriske delen av gasspedalen. Ta av og sjekk og spray kontakter først.

For videre diagnose, vil det være en fordel å lese ut feilkoder.

Først kan du imidlertid sjekke evt. vakuumlekkasje.

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider