jataja Skrevet Juli 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2011 var og kjøpte meg en 2000mod seat ibiza 1,4 i dag. det er ingen kompresjon på noen av cylinderene på den, er det noen som har ideer om hva dette kommer av? registerreima ser helt ok ut kan ikke se att den har hoppet over. finner ikke merket på nedre reg.reimhjul er det noen som vet hvor det skal vere? er jo en vw motor dette så regner med att det er flere som har skrudd på dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juli 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2011 Får du startet og kjørt bilen, eller er den kjøpt der den står ? ;) Vedr merker på reimhjul: http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/228613-guide-skifte-registerreim-pa-8v.html Om du har 1.4 motor hvor reima strammes med vannpumpa blir merkene litt annerledes: http://i27.photobucket.com/albums/c157/sveinb/Regreim-14.gif -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mister-klæbu Skrevet Juli 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2011 har du ikke komp er det vell enten gåen toppakning elr gåene kompresjonsringer rundt stemplene... Siter Rød-sprit racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jataja Skrevet Juli 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2011 kan man miste kompresjonen helt pga toppakkning eller ringer? får ikke utslag på måleren i det hele tatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mister-klæbu Skrevet Juli 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2011 hmmm, hørtes rart ut ,men ja, tror det... Siter Rød-sprit racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juli 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2011 Brente ventiler, dårlige stempelringer, dårlige ventiltettninger, bare for å nevne det mest vanlige. Men, får du start og bilen går? MEN.... Veldig lite trolig at du mister komp. fulstendig på alle syl. så jeg tror nok heller at komp. testeren din er ødelagdt. EDIT: Jeg gidder ikke skrive for mye før du svarer på om du får start, men skjekk om det lukter bensin av oljen din, hvis det gjør det har du uansett slitte stempelringer. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z3011 Skrevet Juli 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2011 sikker på at kammen faktisk går rundt, og at den er i en del fortsatt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jataja Skrevet Juli 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2011 heisan. bilen starter selvflgelig ikke. er ingen komp på noen cylindre. måleren virker har testet den. kam går rundt så det er ikke den. er jo mulig att register har hoppet over men reima så helt fin ut. klarte ikke å finne merke på veiv så vet jo ikke om den står rett. skal sjekke om stempel på cyl 1 er på topp når merket på kammen er rett så får jeg vel en anelse. di hadde startet bilen med stertstrøm i vinter, da hadde bilen stått siden sommeren. den gikk da på tomgamg i 15 min men når han skulle rygge den ut fra parkering stoppet den, var vist ingen ulyder den bare stoppet. var 20 minus ute når dette skjedde. skal snart på ferietur så det blir ikke noe serlig skruing på denne på en stund. skulle bare gjerne vist hva som var feil på den før jeg reiser. er det noen som vet av en billig motor til denne så si i fra, bilen er alt for fin til å skrotes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jataja Skrevet Juli 26, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2011 hei. nå har jeg fått bilen til å gå :-) den hadde hoppet over på register, virker ikke som om den har tatt skade av det. har helt jevn komp på alle cylindre. det eneste er att den går ikke rent på tomgang og det lyser i epc lampa, hva kan dette være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juli 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2011 EPC = Electonic Power Control (Elektrisk gasspedal). Er muligens noe dårlige kontakt, eller den elektriske delen av gasspedalen. Ta av og sjekk og spray kontakter først. For videre diagnose, vil det være en fordel å lese ut feilkoder. Først kan du imidlertid sjekke evt. vakuumlekkasje. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.