Gå til innhold

Hvordan skal jeg få lyd i alle høytalerne?

Ranger emnet

engern

Anbefalte innlegg

Jeg driver og kobler anlegg i golfen min nå. Jeg har fått koblet opp sub og monoblokk. Problemet er resten av høytalerne. Jeg har noen små høytalere på 4" i dashbordet og 6,5" høytalere i dørene.

Alle disse er for tiden koblet "rett på spillern" (De skal kobles til forsterkern etterhvert, venter bare på bedre vær).

Jeg koblet opp 4 kanalers forsterkern i dag å koblet på bakhøytalerne,men uansett hva jeg gjorde fikk jeg ikke lyd i de.

Når jeg stilte inn front\bak høytalere på spillern så justerte det bare dash\dør høytalere.

Kan det være at spillern velger å sende lyden direkte i stedet for å gå gjennom forsterker?

Eller er det noe som er feil tilkoblet av høytalere?

Noen som vet?

Tusen takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Ja, pluss,minus,remote og signal er tilkoblet. Forsterkern lyser, å er på. Høytalerne er tilkoblet med 4mm2 kabler.

Siden det er koblet til 2 rca kabler (1 til front og 1 til bak) har jeg prøvd og bytte om på disse også siden front høytalere ikke er koblet til enda. Men det skjer ingenting i høytalerne.

Har denne spillern:

Sony CDX-GT740UI

Disse høytalerne:

Phantom Skull SK694

Phantom Skull SK653

Denne forsterkern:

Chaos Exxtreme CX350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg sjekket at det var riktig. Jeg kan jo ha sett feil,men tror ikke det. Uansett så er det brukt 2 rca kabler så det skulle bli lyd i en av kanalene uansett. Får gå igjennom koblingene en gang til å sjekke.

Men det har altså ingenting å si at det koblet til 4 høytalere på front\bak gjennom iso kontakten? Det skal fungere uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har 4 høyttalere koblet direkte på spillern nå. Pluss bak høytalere på forsterker. Planen er å koble alt til forsterker etterhvert.

Så det blir 4 høytalere foran og 2 bak etterhvert.

Som sagt så venter jeg bare på finere vær før jeg setter i gang.

Jeg har nå funnet feilen. Forsterkeren fungerer ikke. Alt fungerte fint med en annen forsterker, så da er det bare å returnere forsterker og vente på en ny da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider