solum94 Skrevet Juli 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2011 er det lov å bruke piggfri dekk på sommern? lurer litt om det går gjennon Etter kontroll oss biltilsynet? hør hørt litt med flere men, har fått forskjellige svar, håper å få et konkret svar her :) Takker for hjelp :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juli 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2011 Er ikkje ulovligt enno, men er snakk om at det skal bli det. NB: Piggfrie dekk er ikkje konstruert for sommertemperaturer og regn, so dei er forholdsvis farlige å bruke om sommaren! Kjøp deg lovlige sommerfelger og dekk, so trenger du ikkje å bruke piggfrie vinterdekk på sommeren Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet Juli 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2011 At det er så farlig å kjøre med piggfrie dekk om sommer er det reneste sludder. Hvis hadde vært så farlig som enkelte hevder, så må det være forbundet med den sikre død å kjøre om vinteren. Veigrepet om vinteren på snø og isføre er langt dårligere enn både sommer- og vinterdekk på sommerføre. Når det er sagt, så er selvsagt sommerdekk bedre enn piggfritt når det ikke er minusgrader eller snø/is. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2011 At det er så farlig å kjøre med piggfrie dekk om sommer er det reneste sludder. Hvis hadde vært så farlig som enkelte hevder, så må det være forbundet med den sikre død å kjøre om vinteren. Veigrepet om vinteren på snø og isføre er langt dårligere enn både sommer- og vinterdekk på sommerføre. Når det er sagt, så er selvsagt sommerdekk bedre enn piggfritt når det ikke er minusgrader eller snø/is. Tja. Kan være enig i at det er noe overdrevet, men enkelte piggfrie dekk tåler ikke varme, dvs mange mil på tørr asfalt. Mønsteret kliner seg, og de blir som plast. Gjelder ikke alle, men en god del. Iom at dette skjer etter noen mil kan man bli veldig overrasket Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
solum94 Skrevet Juli 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2011 skal ikke brukses i sommer,har sommer dekk men dem hadde for lite lasteindex når jeg ble stoppet til biltilsynet i teknisk,skal kun vise den med piggfrie dekk så skal jeg ha på sommerhjula igjeen,men derfor jeg lurer på om det går gjennom med piggfire dekk til biltilsynet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2011 No problem Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baremats Skrevet Juli 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2011 for det første, piggdekk er ulovlig på sommeren etter 1 helga etter påske, er 2500 i bot om du blir tatt i å kjøre med piggdekk for det andre, piggdekk er livsfarlig å kjøre med på sommeren, tro meg, jeg har prøvd. over 60 mister man nesten all grep pga piggene begynner å skli på asfalten. de som sier det ikke er farlig eller ikke er ulovlig, burde kanskje sjekke reglene og bruke huet litt mer ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juli 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2011 for det første, piggdekk er ulovlig på sommeren etter 1 helga etter påske, er 2500 i bot om du blir tatt i å kjøre med piggdekkfor det andre, piggdekk er livsfarlig å kjøre med på sommeren, tro meg, jeg har prøvd. over 60 mister man nesten all grep pga piggene begynner å skli på asfalten. de som sier det ikke er farlig eller ikke er ulovlig, burde kanskje sjekke reglene og bruke huet litt mer ;) Her er det snakk om piggfrie vinterdekk. Denne tråden har ikkje nevnt piggdekk før du kommer med ditt innlegg. Kan være greit å lese tråden litt grundigare før du svarer Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy1033 Skrevet Juli 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2011 du napper jo ut piggene viss du skal kjøre med dei på sommeren ..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg