screamingpie Skrevet Juli 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2011 Hei! Har byttet kamaksel og hydr. løftere på en 2,2 i motor, men det rasler noe veldig i de nye i forhold til de 27 år gamle utslitte!? Med motoren på tomgang og varm har jeg slakket på mutteren på vippearmen til man hører at det begynner å klappe, så strammer jeg til klappelyden blir borte og etteredrar 90 grader og dette har jeg gjort på alle. Når jeg er ute på testkjøring klapper det ikke men det er en slik raslende lyd fra løftrene som absolutt ikke var å høre på de gamle slitte. jævli irriterende lyd å høre på i flere timers kjøring. Noen som har peiling på løftere og justering?:bok: Takker for alle svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smedsrun Skrevet Juli 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2011 de skal justere seg selv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
screamingpie Skrevet Juli 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2011 de skal justere seg selv... Ja det er det som er noe av poenget med hydr. ventilløftere, men du må alltid foreta en grunnjustering for å komme inn i det aktive området på løfteren og det har jeg gjort ved å først slakke til man hører klapping og så stramme til det ikke klapper og så dra 90 grader videre for at løfteren skal ha et litt større område å jobbe på. Det er ikke noen mekanisk klapping kjent som ventiltikking jeg hører, men "rasling". Mulig det ikke er noe å gjøre med og at det skal være slik? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg