Gå til innhold

LANO; Mitt Corrado vr6 restaurerings "prosjekt"

Ranger emnet


LANO

Anbefalte innlegg

Legger inn noen bilder av min 1989 mod Corrado som jeg bygget om til vr6 i noe jeg tror var i 2006. Denne ble bygget om med alle riktige deler.

Deretter ble den solgt, og flere eiere siden, dukket den opp hos en som hadde fått kjøpe den av kemneren for en slant kontanter. Et år eller mer, siden ble vi eneige og jeg kjøpte den tilbake. Dette var vel i januar 11.

 

Denne er nå under full restaurering, og jeg legger ut bilder fortløpende. Bilen håper jeg går til lakk ila september (selv om den ble lakkert 2 ganger sist jeg hadde den )

 

Den har vel ikke gått mer en 5-7tkm siden jeg hadde den sist.

 

Slik så den ut i 2006 :

 

div111.jpg

 

div032.jpg

 

1301754-1.jpg

 

 

 

Etter noen år(2011) og med stort forfall bla stående under et furu tre så den slik ut :

 

IMG_2877.jpg

 

IMG_2876.jpg

 

 

Har bygget om mange mk2ere opp gjennom årene. Den første jeg godkjente på biltilsynet var en 2dørs Jetta mk2 med g60 i 1996.

Deretter gikk det slag i slag, husker ikke alt, men det ble iallefall konvertert 25stk mk2 med vr6 på en 10år periode.

Legger ut noen bilder av noen av de siste bilene, som også er en del år siden ble ferdigstilt og solgt :

 

div096.jpg

 

IMG_1515.jpg

 

andre1.jpg

 

Kadetten med 491hk/558nm kan du leste mer om her :http://www.r74.com/article_22.html

Endret av LANO
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Begynner med bremse oppgradering..

 

Kjøpt inn 6-pot 17z Brembo calippere og 334x32mm skiver til foran, og s3/R32 calippere til bak. Bruker fremskivene til vr6 på 280x22 bak.

 

IMG_2875.jpg

 

Orginale bakskive dreid ned og blir brukt som nav til 280mm skiva (orginal bak er 226x10)

Ferdig glassblåst :

 

IMG_3204.jpg

 

Laget adaptere for montering av calippere på orginal spindel :

 

IMG_3015.jpg

 

bremser bak montert på spindel :

 

IMG_3030.jpg

Nye fremskiver vs gamle :

 

IMG_3020.jpg

 

IMG_3019.jpg

 

Calippere ferdig restaurert :

 

IMG_3351.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du store allverden, plukker du alt i biter, glassblåser, lakkerer og setter sammen igjen? Er isåfall ingen som kan si at arbeidet er halvgjort ;)

Blir meget bra :)

 

ALT av skruer og braketter utvendig/under/motor er glassblåst. Alle braketter/stål som er lakkert orginalt er glass/sandblåst og pulverlakkert.

Innvendig blir bilen orginal med org. skinn recaro som er frisket opp med skinnlakk og strammet opp skummgummi på førerstol.

Ellers blir det facelift dashbord og litt Focal stereo. ;)

 

Bilen er straks klar for lakk under, håper det blir gjort i slutten av neste uke.

Poster straks mer bilder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt info om motor :

 

Borret en ABV motor til 83mm, så det blir 2930ccm, wössner stempler som skal gi en CR på 11,5:1. Eagle h-profil råder med arp2000 bolter.

Toppen blir portet av Jens Hannestad, og det vil bli bestilt kammer etter eget ønske (ikke bestilt enda)

 

IMG_3357.jpg

 

Bunndel ferdig montert :

 

IMG_3380.jpg

 

IMG_3381.jpg

 

Hardere ventilfjører, lettere ventilløftere og titan retainere kjøpt av rostenperformance.com. Anbefales på pris og leveranse :)

 

IMG_3382.jpg

 

Kjøpte ett sjeldent innsug som kun er produsert 500 stk av VW motorsport.

 

IMG_2978.jpg

 

Dette ble igjen solgt da det viste seg å mangle noe el.styrings boks som ikke lot seg skaffe. erstattet dette med electromotive Tecgt :)

 

IMG_3259.jpg

Endret av LANO
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget spennende dette og veldig forseggjort :) Har du flowmålt toppen, spent på resultatet. Noen formening om hvilke lobeprofil(er) du skal ha (løft, durasjon, lobeareal osv)?

 

Blir ikke flow testet. Standard ventiler og orginalt innsug, så de store tallene vil jeg uannsett ikke få, så bruker ikke penger på det.

Hadde det vært plass til sep. spjellhus hadde jeg gjort mer med toppen, men det er for trangt foran i mottorommet ;)

 

Har et par anbefalinger ang kam-profiler :

12mm løft, 112lob.sep., 276` (velox)

11mm løft, 108lob.sep., 280` (km cams)

 

Må vente til jeg får tilbake toppen så jeg får målt hvor god klaring det er fra ventiler til stempler, så blir det bestilt kammer fra KM :), usikker på profil. Må forhøre meg litt mer med noen som kan dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke ødelegge gleden din, men 108 i separasjon er forferdelig lite på en VR6, det vil gå drastisk ut over tomgangen og bunndraget. Med høy durasjon og så lav separasjon så vil du ha mye overlapp. På lavt/flere turtall kan det gi tilbakeslag av eksospulser til sylinder (og i verste fall innsuget), noe som reduserer effekt/fyllingsgrad. I samme retning kan uforbrent luft/bensin gå rett gjennom og ut eksosen, noe lambda ser og motor får feil blanding. BTDT. Bare litt høyttenking her ;)

På motorer med plenum er det enda en faktor som spiller inn. Innsugsventilene på to sylindre vil stå åpne samtdig, gir tilbakemating, pulser og turbulens i innsuget, noe som ikke er gunstig for fyllingsgrad, bunndrag og tomgang. Motorer med plenum bør ha 110 grader separasjon på rekkefirer, 113 grader på rekkefemmer og 116 grader på rekkeseks/VR6.

Tåler ventilfjørene dine 12mm løft, er som regel de som begrenser løftet.

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår