Gå til innhold

LANO; Mitt Corrado vr6 restaurerings "prosjekt"

Ranger emnet

LANO

Anbefalte innlegg

Fikk det ikke til å stemme med separasjonen du skrev da den var urovekkende lav. Sjekket derfor litt, 276-kammen til Velox har 117.5 grader separasjon og 268-kammen har 116,5 i separasjon. Det hørtes litt mer beroligende ut ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk det ikke til å stemme med separasjonen du skrev da den var urovekkende lav. Sjekket derfor litt, 276-kammen til Velox har 117.5 grader separasjon og 268-kammen har 116,5 i separasjon. Det hørtes litt mer beroligende ut ;)

Dette er forslag fra velox selv ved en tlf samtale. PRoblemet på vr6 motoren er nettopp innsuget, derfor måtte det tas hensyn til det.

Jeg har absolutt ingen snøring på dette, og overlater det til noen som kan det :)

Har vært i kontakt med et par andre motorhuer også som mener det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med separate spjeldhus (og evt. datasprut) så hadde det gått meget bra med 110 i separasjon, enda lavere også for den del. Du hadde med spjeldhus og lav separajon fått en mye livligere motor enn med høy separasjon, men så lenge du skal ha plenum så vil jeg ikke anbefale kammer med lavere separasjon enn 116 grader så lenge bilen skal kunne brukes til dagligdags kjøring :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med separate spjeldhus (og evt. datasprut) så hadde det gått meget bra med 110 i separasjon, enda lavere også for den del. Du hadde med spjeldhus og lav separajon fått en mye livligere motor enn med høy separasjon, men så lenge du skal ha plenum så vil jeg ikke anbefale kammer med lavere separasjon enn 116 grader så lenge bilen skal kunne brukes til dagligdags kjøring :)

Har du erfaring med denne typen motor? En 6`er, er ikke 6`er uansett :) Jeg har ikke snøring på hva man må ha av kamprofiler, så jeg må høre på de med erfaring. Både km og Velox anbefalte jo nesten det samme, så må jo være noe i det.

Svinghul veier 4,67kg. Bruker standard organisk lamell, Sachs

IMG_3396.jpg

Custom 6.trinns 02a vr6 girkasse med quife diff :

1: 3,777

2: 2,266

3: 1,523

4: 1,185

5: 0,966

6: 0,725

S: 3,647

IMG_3003.jpg

Denne har gått ca 5000km siden alt var nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstilling og bakstilling nesten ferdig sammensatt. Støvete å møkkete på bildet :)

Bruker r32 foring i bærearm bakre, og poly i framre feste.

Bakstillingsforinger er standard med poly innsatser

Motorfeste gummier er byttet med poly, men fortsatt orginalt utseende.

IMG_3285.jpg

IMG_3290.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porsche hjulene jeg skal bruke. De blir lakkert hvite og påmontert 195/40-17 dekk

CDeQUQCGkKGrHqRioE0GqDSD8rBNOTpeKpDg_12.jpg

Adaptere fra 5/100 --> 5/130 på 30mm gjør at innpresset havner på 23mm

IMG_2974.jpg

Problemer med kjøling og morkne plastdeler og gummislanger er jo vanlig på vr6, så det blir montert aluradiator med Samco slanger. Plastrøret på framsiden av motor blir erstattet med alu, og alle andre plast deler blir nytt

IMG_2986.jpg

IMG_2985.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er hverfall ein som har pengene og viljen på plass :D

Ting trenger nødvendigvis ikke koste så veldig mye. Mya kan man gjøre selv, og ved å handle mye i Usa med lav kurs, så er det jo nesten halv pris på mye deler.

Viljen er ikke alltid på plass da, hehe.. men nå ser jeg lyset i enden, så får holde ut :)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider