Gå til innhold

Skjeiv Audi A4 B5 TQ

Ranger emnet

A4B5TQ

Anbefalte innlegg

Har senket min 97 a4 quattro med justerbart supersport coilover.. har justert likt bak og likt forran, men det er høydeforskjell både høyre å venstre side fremme og høyre og venstre side bak.. hva i all verden kan dette komme av?? :-\\ rammeskjeiv, foringer eller justering av camber????? håper noen her på forumet har svar på dette.. bilen så skjeiv ut før jeg satte på coilover settet også. tenkte da kanskje at det var på tide å bytte dempere og fjærer. Så blir litt oppgitt når ting ikke er som det skal!!!

Mvh Alex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at de er slitt forskjellig er vil jeg tippe er så enkel som at det er noe galt med hjulvinklene. men dette har jo ikke noe å si for at bilen er skejev, for du skal jo måle fra sneter felg til hjulbue, og det vil jo bli likt uansett om det er 1cm forskjell på dekk elller ei.

Og grunnen til at bilen din er skjev når du har justert likt er nok så enkel som at den ikke er like tung i halle hjørner;) er en tråd her inne om det fra før, hvis ikke det var på vacn. Var vist heller untaket at avstand senter felg til hjulbue ble lik med lik innstilling på coiloverne. (merk, dette er ikke noe jeg kan eller vet, men kun har lest i en annen tråd, så ikke forvent noe mer svar:P)

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

åja, selvfølgelig...tenkte det var 1.5cm forskjell pga forskjellig dekkslitasje:P men når jeg tenker på det en gang til så skjønner jeg jo det at det hadde vært litt ekstremt:P

klarer ikke helt se for meg hvordan bakstillinga ser ut nå, og kan ikke bare gå ut å se heller:/

men kan ikke forstå annet enn at det i utgangspunkte skal bli lik høyde, gulv-dekk om du løfter i bakstillingen, gitt at coiloverne er stilt likt. Men det er vel for så vidt det du også sier:P

Nei, detta var rart. Kan ikke gi stort bedre råd enn å gå ut å titte og se til at alt av skruer/boltermuttere sitter som dem skal etc.

Men etter å ha vridd hjernen litt her nå så tenker jeg at det kan jo være foringa på venstresia bak som er sliten. At den rett og slett svikter slik at akslingen her blir prest høyere opp enn på venstre? Evt at bolten har fått seg en liten knekk...

kan ikke si jeg klarer å tenke ut noe lurere enn det, er trås alt ikke mekanikker heller da:P

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider