Gå til innhold

Golf 2 G60 - prosjekt

Ranger emnet

Renax

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg gunne lage en liten prosjekttråd, bilder kommer etterhvert...

er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre enda, men monovisker og Speil med blinkers skal det hvertfall bli.

Har også planer om sentrallås og eletriske vinduer (da bilen er 85 modell er ingenting std)

Men jeg har litt problem med motorn, er kvasskam på den, og oppjustert bensintrykk. så den bruker rett under 2l på mila med rolig kjøring... kan jeg justere ned bensintrykket å la kammen vere eller henger de sammen? evt hvordan stiller jeg trykket?

Endret av Renax

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

2ir182r.jpg

Kjøpte meg ny bil for en stund siden, da Passaten er så bra at jeg måtte ha noe annet å bruke verktøy på.

Kjøpte først en 76 Audi 100, men fant fort ut at mine kunnskaper og verktøy ikke strekker over et vrak, så den skal selges. Jeg tenkte da på Caddy 1, men siden jeg har Kone og barn, må jeg nesten ha min 3 seter. Golf 2 var min førstebil så jeg var sugen på ny, denne gang med mere HK.

Så da jeg fant en som ble kjøpt hod Fjetland i Stavanger i 1985, med 1,6l motor og takluke.

Den 1,6 er vekk, samme med C inriør og små fangere, trekantvindu og dørlister forsvant i samme slengen.

Nå er det 1,8 8v G60 godkjent ombygd av BT, Skinnintriør og 90-look som gjelder!

Jeg har til nå bytta eksos og satt i dobbeldin spiller i midtkonsollen (der askebegeret var) og satt på en BH =)

Videre planer er:

- Sette i en orginal kam (har en hissig kvasskam nå)

- Mappe motor evt finne årsak til 1,5l på mila og ujevn gange

- Godkjenne med 9x16 205 dekk på. (evt bytte hjul)

- Få bilen EU-godkjent (tror bare det er speedolys som mangler om jeg i det heletatt får noe på det)

- Fikse litt lakkfeil, er ingen rust på bilen, men lakken sprekker opp og løsner flere steder.

- Sentrallås og EL- vinduer

- Bytte speil, Har nå blikers i speil, så må finne på noe lurt mtp det (igensveiste blinkershull i skjermene)

- Lakke fangere? hellakk eller bare del?

- Vurderer Jetta front, (i kombo med "panserforlenger") synes jeg det er tøft, men blir samtidig litt rart at den ikke har bagasjerom^^,

- Monovisker, venstrestilt sådan.

- Dra fra Bimmere.

Pics:

Ijaa, der er det bildet jeg har, skal se om jeg får tatt noen bedre imorra, ræva er Tiefer-Breiter klister i seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du har en brutal kam til sugebil, så vil denne funke dårlig på g60. samt at du må ha chip med justerigner for kammen :)

2L mila er drøyt

og bare sette i kam og justere bensintrykk er bedriten dårlig trimming for å si det sånn. få i en skikkelig chip. et bra eksosanlegg, samt porting av lader og topp. så er du på god vei til å bikke 190hk :P 68mm ladehjul er da et must. noe mindre en det anbefales ikke om du ikke ønsker og overhale lader ofte

drit i monovisker, sett på originale speil. så er du på god vei :)

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ett kit å anbefale Housey? Bilen er bremset til 193hk på hjula, så trenger ikke mer hester, men bare 185nm...

Vil heller ha 175-180hk, og bredre drag over hele registeret, nå drar den nesten bare over 4k.

Var på Hommersåk og kjøpte ja=) drar fra bimmere gjør jeg jo, stadig vekk. gutta i 525 får stadig sjokk når de ser hva 190 hk gjør i en 900kg Golf:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider