vwvento Skrevet Juli 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2011 Noen her inne som har dårlige erfaringer med Møller og måten de behandler kunder på? Jeg vet ihvertfall det at jeg ALDRI mer skal bruke møller til noe som helst med mindre det er en garantisak som de MÅ ta. Siter "Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2011 Møller har x-antall butikker over hele landet, så å henge ut hele systemet, dvs arbeidsplassen til flere tusen, uten videre begrunnelse syntes jeg er direkte lavmål Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crabmann Skrevet Juli 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2011 Har handlet mye deler på Møller, men ikke vært på service / kjøpt bil hos de. Har ikke noe å si på værken kundebehandling eller service her. Selvfølgelig kan ting ta litt tid avogtil, men det er slik man bare må leve med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Juli 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2011 Har lest en del negativt ang Mølller og deres kundebehandling, men må nevne at jeg har veldig god erfaring fra Møller bergen. Har dog bare vært en del ganger på delelageret. Hvilken avd har du vært borti? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Juli 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2011 Jeg har for det meste god erfaring med møller. Spesielt kundemottaket. Kvaliteten på reparasjoner har variert, men den ene gangen feilen ikke var fikset fikk de en mekaniker til å jobbe overtid for å løse feilen slik at jeg fikk med bilen ferdig reparert samme ettermiddag :) Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwvento Skrevet Juli 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2011 Jeg har brukt Møller på Minde,og makan til arroganse og drittsekk av en kundebehandler har jeg aldri vært borti! Det det hele startet med var at jeg hadde service og EU kontroll på Mekonomen... Han som hadde servicen på bilen har jobbet for Møller i over 10 år før han sluttet der! Han løsnet på slangen til intercooleren min bare for og sjekke for lekasje fra turboen,og der rant det mye over 1 liter med olje ut.Turboen min ble byttet i oktober 2008 pga havari,og derfor ble dette en garantisak for møller. Fikk beskjed av Mekonomen om at jeg ikke burde kjøre bilen noe særlig grunnet stor oljelekasje fra turboen.Fikk meg leiebil gjennom forsikringen og dro på bilferie.Bilen min ble hentet av Falcken på jobben og leiebil ble levert! Opplyste Møller om at de kom til og få bilen min ned samme dag og fortalte om problemet og at dette var en garantisak siden de hadde byttet turboen for snart 3 å siden. I ferien fikk jeg tlf fra de om at turboen min var helt fin og ikke noe gale med! Hvordan kan en som har jobbet hos mekonomen og hos møller i 10 år si at turboen er gåen og Møller si at den er helt fin? I løpet av telefonsamtalen fikk jeg også tilbud om og kjøpe en ny turbo,men de mente det ikke var nødvendig siden den jeg hadde var i orden....Hvorfor tilby en ny turbo som jeg må betale selv,når de har sjekket den og sagt den er fin og når det er en garantisak på de...??? Møller Minde mente også det at jeg IKKE måtte høre på noen andre enn de når det gjaldt bilen min...Det var kun de som hadde ekspertisen og kunnskapen om audi....mekonomen kunne ikke så mye siden de jobbet på alle mulige biler! Man snakker ikke sånn om andre! Fikk også opplyst da jeg skulle hente bilen at jeg aldri hadde opplyst om at dette var en garantisak!Dette var det første jeg sa til dem da jeg ringte og sa bilen min kom ned...Ellers hadde jeg aldri sendt den ned dit! Mølller har kun sjekket for slark i turboen og ikke noe mer..... Det var heller ikke snakk om og ta bilen inn igjen for og sjekke en gang til etter at det gikk opp for de at det var en garantisak! Og oppå det hele fikk jeg en regning på 750kr for sjekk av turbo!!! Da jeg skulle kjøre hem merket jeg at clutchen tok mye lengre inne enn den har gjort før.Den tar langt inne og så må man slippe den enda lengre ut før den tar skikkelig....Holdt på og krasje på vei hem pga det! Og under gulvmatten på førersiden var det kommet en bul...Under den matten sitter styringsenheten for sentrallåsen!Ka de har gjort under der vet ikke jeg,men den bulen var der heller ikke da jeg leverte den inn! Møller nekter for alt og ber meg ta kontakt med Falcken siden det var de som fraktet bilen ned! Møller hadde bilen min ute på testtur med data tilkoblet for og se om turboen virket skikkelig.Hvordan de har kjørt bilen min vet ikke jeg! Sendt noen mail frem og tilbake med Møller og de står på sitt! Er det noen her inne som har hørt at det er normalt at Audi bruker 0.5l olje pr 1000km og at det er normalt og etterfylle 3-4 ganger mellom hver service?Dette har Møller sagt selv og jeg har det skriftelig! Bedt om dokumentasjon på dette,men det klarer de ikke fremlegge.... Skal ha bilen min inn igjen på mekonomen i neste uke og sjekke slangen til intercooleren igjen! Bilen har allerede gått ned på halv på peilepinnen.,Det er under en mnd siden jeg hadde service og oljen ble fylt opp på maks! Vet om flere verksteder i Bergen som ikke bruker Minde pga dårlig service men bruker heller Møller på Nestun! Skal være enige i at det blir feil og ta alle under samme kam. Dette gjelde kun Møller på Midtun!Har ikke vært hos noen andre Møllerforhandlere Siter "Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juli 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2011 Jeg har dårlig erfaring med Møller, riktig nok i Fredrikstad men. Kundemotager for audi, en mer blærete fyr skal du lete lenge etter. Bare navnet hans får meg til å grøsse... Reperasjoner, noe så enkelt som å bytte turboslange og diagnose ble ikke gjort ordentlig. (Gadd ikke gjøre dette selv da jeg ikke hadde diagnoseverktøy) Etter 2 uker løsnet slaneg og turbotrykket gikk i friluft, jeg brukte 30sek på å feste denne ordentlig, og den holder den dag i dag, 4-5mnd siden. Men derimot kundemotager for VW og de på delelageret har jeg kun posetivt å si om :) Men siden jeg nå ikke har VW lenger og har skaffet meg Audi igjen har jeg byttet forhandler, Dahles Auto i Sarpsborg. Delelager, kundemotager og selgere er hyggelig og imøtekommende vær gang jeg er der og har ikke fått smelt spydigheter el. lignene i tryne fordi jeg spørr om ett spm. verksted relatert som de "egentlig" ikke har "lov" til å si. Men jeg trekker ikke Møller konsernet under en og samme kam, men jeg bruker ikke Møller Fr.Stad kun pga kundemotager og verksteds kvaliteten (selv om jeg kun har hatt bil på verkstedet der 2 ganger på 2 år med 2 forskjellige biler) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Juli 29, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2011 Jeg har brukt Møller på Minde,og makan til arroganse og drittsekk av en kundebehandler har jeg aldri vært borti! Det det hele startet med var at jeg hadde service og EU kontroll på Mekonomen... Han som hadde servicen på bilen har jobbet for Møller i over 10 år før han sluttet der! Han løsnet på slangen til intercooleren min bare for og sjekke for lekasje fra turboen,og der rant det mye over 1 liter med olje ut.Turboen min ble byttet i oktober 2008 pga havari,og derfor ble dette en garantisak for møller. Fikk beskjed av Mekonomen om at jeg ikke burde kjøre bilen noe særlig grunnet stor oljelekasje fra turboen.Fikk meg leiebil gjennom forsikringen og dro på bilferie.Bilen min ble hentet av Falcken på jobben og leiebil ble levert! Opplyste Møller om at de kom til og få bilen min ned samme dag og fortalte om problemet og at dette var en garantisak siden de hadde byttet turboen for snart 3 å siden. I ferien fikk jeg tlf fra de om at turboen min var helt fin og ikke noe gale med! Hvordan kan en som har jobbet hos mekonomen og hos møller i 10 år si at turboen er gåen og Møller si at den er helt fin? I løpet av telefonsamtalen fikk jeg også tilbud om og kjøpe en ny turbo,men de mente det ikke var nødvendig siden den jeg hadde var i orden....Hvorfor tilby en ny turbo som jeg må betale selv,når de har sjekket den og sagt den er fin og når det er en garantisak på de...??? Møller Minde mente også det at jeg IKKE måtte høre på noen andre enn de når det gjaldt bilen min...Det var kun de som hadde ekspertisen og kunnskapen om audi....mekonomen kunne ikke så mye siden de jobbet på alle mulige biler! Man snakker ikke sånn om andre! Fikk også opplyst da jeg skulle hente bilen at jeg aldri hadde opplyst om at dette var en garantisak!Dette var det første jeg sa til dem da jeg ringte og sa bilen min kom ned...Ellers hadde jeg aldri sendt den ned dit! Mølller har kun sjekket for slark i turboen og ikke noe mer..... Det var heller ikke snakk om og ta bilen inn igjen for og sjekke en gang til etter at det gikk opp for de at det var en garantisak! Og oppå det hele fikk jeg en regning på 750kr for sjekk av turbo!!! Da jeg skulle kjøre hem merket jeg at clutchen tok mye lengre inne enn den har gjort før.Den tar langt inne og så må man slippe den enda lengre ut før den tar skikkelig....Holdt på og krasje på vei hem pga det! Og under gulvmatten på førersiden var det kommet en bul...Under den matten sitter styringsenheten for sentrallåsen!Ka de har gjort under der vet ikke jeg,men den bulen var der heller ikke da jeg leverte den inn! Møller nekter for alt og ber meg ta kontakt med Falcken siden det var de som fraktet bilen ned! Møller hadde bilen min ute på testtur med data tilkoblet for og se om turboen virket skikkelig.Hvordan de har kjørt bilen min vet ikke jeg! Sendt noen mail frem og tilbake med Møller og de står på sitt! Er det noen her inne som har hørt at det er normalt at Audi bruker 0.5l olje pr 1000km og at det er normalt og etterfylle 3-4 ganger mellom hver service?Dette har Møller sagt selv og jeg har det skriftelig! Bedt om dokumentasjon på dette,men det klarer de ikke fremlegge.... Skal ha bilen min inn igjen på mekonomen i neste uke og sjekke slangen til intercooleren igjen! Bilen har allerede gått ned på halv på peilepinnen.,Det er under en mnd siden jeg hadde service og oljen ble fylt opp på maks! Vet om flere verksteder i Bergen som ikke bruker Minde pga dårlig service men bruker heller Møller på Nestun! Skal være enige i at det blir feil og ta alle under samme kam. Dette gjelde kun Møller på Midtun!Har ikke vært hos noen andre Møllerforhandlere Har hørt at V8èrne i S bilene fra 90 tallet drikker en liter olje pr. 1000 km, men ikke i nærheten av noe så gale som du sier. Ang bulken ville jeg sjekket under for å se om vedkommende som har kjørt bilen din har truffet noe? Kjedelig situsjon det der.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwvento Skrevet Juli 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2011 Man skal ikke trekke hele møllerkonsernet under en og samme kam,men de som virkelig ikke gjør en god jobb og behandler folk som dritt kan man henge ut....Har flere kjente som har hatt problemer med Møller Minde.... Fortalte han kundemotageren at jeg har jobbet med bil i snart 9 år etter at han hadde snakket til meg som om jeg var en liten unge...Då ble han stille og prøvde og ro seg vekk... Kjedelig situasjon ja,men skal nok komme til buns i dette! Spent på hvor mye olje som kommer ut av slangen når jeg skal ha den av igjen til uken... Jeg spurte også Møller om de kunne sjekke hva som ble gjort da turboen ble byttet i 2008....men det måtte jeg fint gjøre selv.Det var så vanskelig for de og få tilgang til papirene fra et annet møllerverksted...Burde jo egentlig vært en selvfølge at de sjekket hva som var gjort før siden det er en garantisak! Siter "Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet August 1, 2011 Rapporter Share Skrevet August 1, 2011 Det var altså ikke Møller Minde som byttet turbo. Da må du jo ta kontakt med de som utførte den jobben. Dette er jo utenfor vanlige garantisystemer. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marzo Skrevet August 1, 2011 Rapporter Share Skrevet August 1, 2011 Tettningene i turboen som er gåen? Svakhet som oppstår bla pga longlife olje. Er det noen her inne som har hørt at det er normalt at Audi bruker 0.5l olje pr 1000km og at det er normalt og etterfylle 3-4 ganger mellom hver service?Dette har Møller sagt selv og jeg har det skriftelig!Bedt om dokumentasjon på dette,men det klarer de ikke fremlegge.... Det står i instruksjonsboka di :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Govik Skrevet August 1, 2011 Rapporter Share Skrevet August 1, 2011 Har selv brukt Møller (Bergen) ettersom jeg hadde en Touran tidligere (heldigvis solgt nå). For å si det slik, aldri mer Møller og vag. De ansatte var lite servicevennlig og brukte lang tid på å utføre arbeidet. Var mye rot osv... Etterhvert som bilen ble eldre tok jeg å benyttet meg av et frittstående verksted i Bergen, mye bedre service å få. Jeg brukte bilen i yrkestrafikk og dermed var avhengige av bilen for å kunne jobbe. Så har mye negativt å si om Møller i Bergen, men som sagt har dem mange avdelinger rundt om i landet, så noen er bedre en andre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 1, 2011 Rapporter Share Skrevet August 1, 2011 Kan kun uttale meg ang Møller Haugesund, men alle de jeg vet om der er veldig trivelige personer. Over alt finnes noen som er mindre blide enn andre, dette gjelder like mye andre merkeverksteder ;) Når det gjelder oljeforbruk så skal det være innenfor 1 liter/1000 km, noe som er uhorvelig mye! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwvento Skrevet August 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2011 Det er Møller i Stavanger (Forus) som har byttet turboen i oktober 2008! Så regner no med at garantien gjelder selv om den er byttet på et annet møllerverksted! Ikke gadd de sjekke opp i historien bak turbobytte i 2008 fordi det var så vanskelig og få info fra et annet verksted (selv om det er Møller). Og de hadde heller ikke fått med seg at dette var en garantisak så de sjekket kun slark i turboe...3 år på deler kjøpt hos møller,og har man hatt alle servicer hos de er det 5 år....hvorfor???? Snakket med daglig leder hos Møller Minde,men bøyer seg ikke der heller... Ble invitert til et hyggelig møte med de for og få fortellingen om hva som var gjort en gang til,noe jeg ikke hadde tid til! Vet ihvertfall at Møller Minde skal jeg aldi mer bruke igjen.... Elendig service og arrogante drittsekker! Siter "Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet August 1, 2011 Rapporter Share Skrevet August 1, 2011 Det er Møller i Stavanger (Forus) som har byttet turboen i oktober 2008!Så regner no med at garantien gjelder selv om den er byttet på et annet møllerverksted! Vet ikke helt hvordan dette er organisert, men det er vel forskjellige forhandlernummer slik at det kan være vanskelig å få dekket en delereklamasjon hos en annen forhandler. Det blir på en litt annen måte enn nybilgaranti. Snakket med daglig leder hos Møller Minde,men bøyer seg ikke der heller...Ble invitert til et hyggelig møte med de for og få fortellingen om hva som var gjort en gang til,noe jeg ikke hadde tid til! Vet ihvertfall at Møller Minde skal jeg aldi mer bruke igjen.... Elendig service og arrogante drittsekker Litt ydmykhet fra begge sider er alltid det beste. Når du ikke gidder å bruke tid på å la de forsøke å komme til en løsning, og samtidig kaller dem arrogante drittsekker så blir det lite sympati og medfølelse fra meg i hvertfall. Du har sikkert hørt den om stein og glasshus Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.