Gå til innhold

Har koblet opp anlegget mitt - diverse spørsmål

Ranger emnet

Naaden

Anbefalte innlegg

Heisann, fikk koblet opp anlegget mitt nesten helt ferdig idag ! :D spelte bra syns jeg !

Uansett, når jeg skrur av tenningen og popper ut "fronten" av spilleren så hørrer jeg fortsatt lyd fra 6/9erene. sånn svak skurrelyd , så den bruker altså strøm , ser at kondensatoren skrur seg heller ikke av, noen så vet hva der er, eller hva jeg må gjøre? :)

Uten om dette så kjente jeg på forsterkeren etter at jeg hadde spilt en stund , den var ganske så varm, er dette normalt ?

Mvh Christian Naaden Aase

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Du har koblet spilleren feil. Rød ledning skal ha pluss når tenningen er på. Gul ledning skal ha pluss hele tiden.

2. kondensatoren har du ikke bruk for, så den kan du fjerne.

3. Hvis du har sub baki, så fjerner du 6x9" fra hatthylla så får du bedre lyd (hvis du har høyttalere foran da, som du burde ha)

Sånn utover dette så blir det vanskelig å svare konkret, men jording pleier å være en gjenganger. Hvor har du jordet forsterkeren? Har du signal og strøm til forsterkeren på hver side i bilen? KOBLET DU AV MINUSPOLEN PÅ BATTERIET MENS DU KOBLET ANNLEGGET?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

punkt 1: hva har dette med saken og gjøre????

2 har han kondis så er det ikek vits og fjerne den når den er montert selv om det har utrolig lite og si.

3 6x9 er ikke bra og ha i hylla men subb baki nei, men er ddu den som ville spille høyt men ikke så nøye om det er klart og pent funker det.

først se om du har satt styre strømmen til forsterker riktig, virker sånn for meg at du har fått den på konstant strøm bakspilleren så den ikke skrur seg av.

og spilelr du hardt en stund er det normalt at den er varm.

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider