Gå til innhold

Billig Trimming

Ranger emnet


Mambo

Anbefalte innlegg

Hei dere, jeg lurer på tips til å trimme b230k min.

 

helst under 10.000, er bare 17 så har ikke så alt for mye å rutte med

 

kom med tips med deler + pris osv. helst arbeid jeg kan gjøre selv.

 

 

kunne sikkert satt i ny motor eller noe.. men bare nevn noe. men husk pris

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Nox

har den motor selv og har trimma litt. trim til under 10 lapper uten turbo:

k-kam ca 1000

eksos (ikke grenrør) ca 2000

grenrør (ca2500-3000)

Doble gassere klarer du sikkert å få til under 5000 brukt.

tror nok du hvertfall får 150 hk+

 

eksosen tror jeg kanskje jeg kan få en til å lage til meg billig, hvor stort tror du er best, for riktig motstand osv?

 

Hvordan gassere og hvor store? mm?

 

ja jeg håpte på å få over 150 :) hadde hvert moro, vil ha bil som går bedere enn pappa sin ;)

 

og en ting til jeg kom på, hvor mye hjelper egenlig elektrisk vifte? hvem vifter passer eventuelt? mye å omgjøre?

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde heller vurdert å byttet hele motoren...

 

det er en b6254f i billisten.no nå får 5000kr.

jeg vet ikke om det er med gir..

 

den har standard 170hk, 2.5 liter, 24v..

det er en 960 motor.

 

du har selvsagt litt jobb med motorfester, samt du må ha en annen gir en den du har.

 

videre, må du ha en bakaksel med el speedo.

 

men jeg tror uansett du får et bedre resultat enn å trimme enn forgasser motor!! (tenk bensinforbruk)

 

et alternativ er jo å hive i feks b230ft, men da må du ut med ca. 10.000kr for motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

hørtes litt for mye arbeid ut tror det blir litt for vanskelig med festene osv.. aldri sett eller hørt om noen som har gjort det

 

 

en b23FT er vel fint å trimme videre på også

 

hehe..

tror ikke du vet kostnader med non-turbo trimming..

 

det går weber på k'en sitt manifoil, men du får bare en weber der.

da når du ikke igjen b230e i effekt.

 

2 x dobble dellorto = ca. 136hk

kam = 10-15%

effektanlegg + effektfilter = 10% ?

 

da er du oppe i 164hk om du er heldig..

 

men..

forgassere: 5000kr ?

kam: ?? kr

Innsug: ?? kr

effektanlegg: 3000kr

effektfilter: 800-1200kr

 

så trenger du sikkert litt hjelp med å justere blandingen og synkronisere forgasserene..

 

mao. du er lett over 10 lapper her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørtes ålreit ut. men får uansett ikke gjort noe før litt ute på sommern. får ikke noe serlig penger før den tid.

begyner vel som lærling tidlig i sommerferien. og tviler på at noen har lyst til å annsette meg for bare et par måneder.

 

Derfor jeg leiter etter tips :) hehe, sånn at jeg veit hva jeg skal spare til og ca. priser. som sakt. er bare 17 og har ikke bursdag før seint. seint seint. i oktober. og jeg skal vel fikse litt på den i sommer :). det som er greit er at det finnes ikke rust på kjerra da :) så slipper det slitet

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

hva syntes dere egenlig om LT 2.3L motoren som sitter i 940?

Den motoren er en juvél. Er den som brukes i hardt trimmede Volvo-firere. Også bruker de sene B230FT-blokkene (1997-1998?) fordi den er enda mere solid enn de foregående.

 

Med smidde stempler og h-profil stålråder tar man LETT ut 400 WHP av 1991+ B230FT. Selvfølgelig med ordentlig grenrør, turbo, datasprut osv. etc. I 1993-1994 fikk B230FT oljespyling under stemplene (for bedre kjøling og smøring).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Den motoren er en juvél. Er den som brukes i hardt trimmede Volvo-firere. Også bruker de sene B230FT-blokkene (1997-1998?) fordi den er enda mere solid enn de foregående.

 

Med smidde stempler og h-profil stålråder tar man LETT ut 400 WHP av 1991+ B230FT. Selvfølgelig med ordentlig grenrør, turbo, datasprut osv. etc. I 1993-1994 fikk B230FT oljespyling under stemplene (for bedre kjøling og smøring).

 

vel, han skrev ikke her hvilken av 2.3L..

 

940 FT eller FK er jo 940 motorer.

 

95'-> nyere er de beste, skal visst tåle 340hk med orginal innmat (betyr ikke at du kan bare skru opp trykket).

du trenger selvsagt ny innsprut, turbomanifoil, turbo, etc. for å nå slike høyder.

 

uansett tviler jeg på at en hverdags-bil er noe å kjøre med slike effekter.

 

jeg tror heller ikke det er lurt å gi en 17 åring 340hk, selv om de er i en solid murstein :p

 

*dont shoot me*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men vær obs!!

 

det er litt elektronikkjobb med å bytte til en innsprut motor i en forgasser bil!!

 

det finnes alltid noen som sier de gjør det billig, men for all del, pass da på at du vet de kan jobben sin!!

jeg vet ikke om mekanisk/elektromekaniske avdelinger på skoler tar på seg slike jobber..

 

evnt vet jeg om en i oslo som skal hjelpe meg iaff :)

 

husk at du må også bytte/oppgradere:

dekk

 

du må sikkert ha 185 eller 195 brede dekk som klarer 210km/t, for å få godkjent motorbyttet.

 

200hk får du godkjent med orginal bil, 220hk får du godkjent med ventilerte skiver (turboskiver).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anntar at min far klarer det. han er kvass når det gjelder sånt.

har jobba/jobber 18år med volvolastebiler, og han er en av de som driver mest med elektronikk oppå der.

så jeg anntar at han klarer det. men er jo klart. hadde hvert kjekt med en som hadde gjort det før.

og vi har en 940 å se etter viss det hadde oppstått noen problemer med hva som skal hvor :)

 

nemmelig derfra jeg har har prøvd den motoren :) hehe

 

kjekt å bare flytte litt på wisegippen for litt økt HK :)

 

hehe

 

 

hvor mye tror du jeg måtte betalt for en bra b23FT fra en 96-97 940 ?

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår