Gå til innhold

Billig Trimming

Ranger emnet

Mambo

Anbefalte innlegg

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Finns en TTR preppet 230Fk blokk, med 531 Topp på TPC budet ligger på 14.000,-- sek.

motoren er borret en dimensjon, mahle stempel, senkt komp, org vev og råder, vektredusert, ballansert, toppen er portetmed hemlig kam..

har selv en TTR preppet B230Fk bunn, og er VELDIG fornøyd...

mvh

Kim

Race, kjør forbi da vel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. har ikke penger nå. jeg leiter etter tips jeg.. til jeg kommer frem til hva som blir best for meg

så er det bare å spare. og får jo penger når jeg begyner som lærling (som personbil mekaniker), til sommern.

og folka mine skal bruke bilen min frem til sommern så.

og jeg har bursdag seint i oktober så er ikke noe problem å la den stå i noen måneder

noe jeg har lurt på. har hørt av i en 940LT kan man chippe den opp til 225 uten å gjøre noe mere med motoren. stemmer det?

har hørt ekstremt mange si det

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 745TiC

Finns en TTR preppet 230Fk blokk, med 531 Topp på TPC budet ligger på 14.000,-- sek.

motoren er borret en dimensjon, mahle stempel, senkt komp, org vev og råder, vektredusert, ballansert, toppen er portetmed hemlig kam..

Hva!? Det er jo et fuckings røverkjøp! Hadde jeg hatt Volvo hadde jeg kjøpt den TVERT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

Noe jeg har lurt på. har hørt av i en 940LT kan man chippe den opp til 225 uten å gjøre noe mere med motoren. stemmer det?

har hørt ekstremt mange si det

Kan nok stemme det....

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

duger fk turboen til 225hk?

en ft med turbo+ kit har 190hk.

Tyner du ut 225 hk med en fk turbo så er det like før du tar livet av den.Har selv ladda 1,4bar med en slik snurre og gang på gang viser det seg at eksoshuset sprikker(ved "luka-spjellet" til wg)

Veldig bre respons ifra bunnen,men ikke noen turbo for "trimmere"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Estrewes

Er det noe som må modifiseres for å sette en FT turbo på en B21ET motor? Og hvor mye hk kan man dra med denne motoren og er det en bra turbo eller er den lik som B21ET turboen kanskje.

kommer an på hvilken ft-turbo du mener..mener du de nyeste(mitsubishi) må du lage både olje tur og retur selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

vel, han skrev ikke her hvilken av 2.3L..

940 FT eller FK er jo 940 motorer.

95'-> nyere er de beste, skal visst tåle 340hk med orginal innmat (betyr ikke at du kan bare skru opp trykket).

du trenger selvsagt ny innsprut, turbomanifoil, turbo, etc. for å nå slike høyder.

uansett tviler jeg på at en hverdags-bil er noe å kjøre med slike effekter.

jeg tror heller ikke det er lurt å gi en 17 åring 340hk, selv om de er i en solid murstein :p

*dont shoot me*

hvis du LESER innlegget står det lt=lavtrykksturbo.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter som jeg har skjønt det. etter å ha sett på både LT og turbo motoren, på turboen osv.

så ser jeg liksom ikke forskjellen, det jeg har fått med meg at er grunnen til LT er pga norske (MØKKETE OG STYGGE) avgifter.

Stjele motoren til en av lærerne på skolen je gtenker jeg ;) hehehehe :D

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider