hoxi93 Skrevet August 2, 2011 Rapporter Share Skrevet August 2, 2011 Hei, jeg har kjøpt meg en VW Golf MK2 89"! Jeg har mange planer for den, men det som er hovedfokus er å holde harryfaktoren så lav som mulig! Golf'en skal være så ren som mulig, uten all den overstadige stylinga som mange velger å sette på... Motoren er i ganske god stand, og resten av bilen har blitt godt tatt vare på. Den forrige eieren er en golf entusiast, så det forklarer egentlig en god del. Lakken er ikke akkurat strøken, så den trenger nok en omlakkering etter hvert... Jeg slenger ut noen bilder av vidunderet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hoxi93 Skrevet August 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2011 Om seks dager, hvis jeg ikke tar feil så skal jeg sette på kvasskam og porte toppen :) Grunnen til tidsfristen er angreretten på kjøpet, hvis noe skulle gå galt før det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet August 2, 2011 Rapporter Share Skrevet August 2, 2011 likte det siste bildet :) Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 2, 2011 Rapporter Share Skrevet August 2, 2011 Om seks dager, hvis jeg ikke tar feil så skal jeg sette på kvasskam og porte toppen :) Hvilken motor er det du har (monopoint/K-Jet) og hvilken kam skal du ha i? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hoxi93 Skrevet August 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2011 Det er en 1.8 med en dyse i innsugsmanifold. Motorkoden er jeg faktisk ikke helt sikker på... Kammen vet jeg faktisk ikke heller, jeg fikk den av broren min som hadde den i sin golf for noen år siden... Planen er å bytte hele eksosanlegget til 2,5", eller 2", hva er best? Siden det bare er en 1.8 så er det vel ikke nødvendig med 2,5"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hoxi93 Skrevet August 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2011 Eneste oljeflekken i motoren er med topplokket, men det er bare litt svetting, og det er jo normalt på disse motorene. Motoren er gått 228500km, og ingen ulyder eller oljeforbruk! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 2, 2011 Rapporter Share Skrevet August 2, 2011 Monojetronic altså. Med kam så får du noen ekstra hk ved å sette luftfilter rett oppå spjeldhuset (det som ser ut som forgasser). 2" eksos er mer enn nok, 2,25" om den er sterkt modifisert (les ~200 hk). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hoxi93 Skrevet August 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2011 Haha, såpass vet jeg da ;) Det virker som du har peiling på Golf motorene... På 8v GTI motorene, er det et annet innsprøytningssystem på de? Og er det mye å hente ved å skifte fra monojetronic til det? Monojetronic altså. Med kam så får du noen ekstra hk ved å sette luftfilter rett oppå spjeldhuset (det som ser ut som forgasser).2" eksos er mer enn nok, 2,25" om den er sterkt modifisert (les ~200 hk). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hoxi93 Skrevet August 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2011 (endret) [ATTACH]23934[/ATTACH][ATTACH]23933[/ATTACH][ATTACH]23932[/ATTACH] Endret August 2, 2011 av hoxi93 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 2, 2011 Rapporter Share Skrevet August 2, 2011 På 8v GTI motorene, er det et annet innsprøytningssystem på de? Og er det mye å hente ved å skifte fra monojetronic til det? Bensinsystemet på GTIen er K-Jetronic eller KE-Jetronic. Skal du bygge om så trenger du også en topp beregnet for dette da dysene går inn i toppen. Du trenger også bensinmengdefordeler, innsug, ECU og bensinpumpe fra GTi da den på monojetronicen leverer for lavt trykk. Er da enklere å montere to doble Weber DCOE og du trenger kun en bensintrykkregulator, eller datasprut og separate spjeldhus om man seriøst skal øke motoreffekten ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hoxi93 Skrevet August 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2011 Samlet pris på dette?^^ Bensinsystemet på GTIen er K-Jetronic eller KE-Jetronic. Skal du bygge om så trenger du også en topp beregnet for dette da dysene går inn i toppen. Du trenger også bensinmengdefordeler, innsug, ECU og bensinpumpe fra GTi da den på monojetronicen leverer for lavt trykk. Er da enklere å montere to doble Weber DCOE og du trenger kun en bensintrykkregulator, eller datasprut og separate spjeldhus om man seriøst skal øke motoreffekten ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.