Gå til innhold

Kompressor er bedre enn Turbo!

Ranger emnet


Prolixin

Anbefalte innlegg

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Efini

Mye som kan ofres i hjuloppheng og sånn vet du! :D

Men ryktene går om at du er umulig å diskutere med, så jeg gir meg med dette.. :rolleyes:

 

I hjuloppheng og sånt er det en fordel med lav vekt.. Minst mulig uavfjæret vekt vet du..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Corvette

 

Turbo er en fin måte å rette opp i en feilkonstruksjon på.

 

There is no substitute for cubic inches.

 

Du lever i en drømme verden...

og det er det vel noen som har påpekt her før

 

ta å regn litt på hva du har for effekt pr liter du så skjønner du at det er du som sliter med feilkonstruksjoner

 

*skulle vel kanskje tro at støtstenger gikk av moten for noen årtier siden*

 

:D

M

-97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs

-94 Ford Escort Cosworth

 

Min hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Magnus

 

Du lever i en drømme verden...

og det er det vel noen som har påpekt her før

 

ta å regn litt på hva du har for effekt pr liter du så skjønner du at det er du som sliter med feilkonstruksjoner

 

*skulle vel kanskje tro at støtstenger gikk av moten for noen årtier siden*

 

:D

M

 

Det har ikke falt deg inn at det er gode grunner til å bruke konstruksjonen de har brukt?

Høyt effektuttak fører til høyere slitasje, og ikke minst..

Uten å bruke turbo/kompressor får man et pinglete dreiemoment på små motorer.

 

I tillegg er det jo ikke volumavgift i statene akkurat..

 

At de kunne tatt ut betydelig mer effekt hvis de ville er det ingen tvil om, men det gjorde de altså ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Corvette

 

Det har ikke falt deg inn at det er gode grunner til å bruke konstruksjonen de har brukt?

Høyt effektuttak fører til høyere slitasje, og ikke minst..

Uten å bruke turbo/kompressor får man et pinglete dreiemoment på små motorer.

 

I tillegg er det jo ikke volumavgift i statene akkurat..

 

At de kunne tatt ut betydelig mer effekt hvis de ville er det ingen tvil om, men det gjorde de altså ikke.

 

vi får bruke honda som eksempel på effekt pr liter

integra feks 105 hk/l

 

Mener du at honda har dårlig driftsikkerhet??

 

 

M

-97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs

-94 Ford Escort Cosworth

 

Min hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Magnus

 

vi får bruke honda som eksempel på effekt pr liter

integra feks 105 hk/l

 

Mener du at honda har dårlig driftsikkerhet??

 

Meg bekjent omtales Honda som japsenes svar på BMW, og at BMW sine motorer ikke er spesiellt slitesterke er da et vedtatt faktum.

 

Kan forresten tenke meg hvordan integra er å dra henger med, høres stressende ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Corvette

 

Meg bekjent omtales Honda som japsenes svar på BMW, og at BMW sine motorer ikke er spesiellt slitesterke er da et vedtatt faktum.

 

Kan forresten tenke meg hvordan integra er å dra henger med, høres stressende ut..

 

heheh

 

er sikkert en drø å dra henger med den vetten din

ser sikkert skikkelig bra ut oxo

ehhe

 

Kan du ikke bare møte opp en gang da så kan vi altids ta et race.....

 

 

M

-97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs

-94 Ford Escort Cosworth

 

Min hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Magnus

 

heheh

 

er sikkert en drø å dra henger med den vetten din

ser sikkert skikkelig bra ut oxo

ehhe

 

Kan du ikke bare møte opp en gang da så kan vi altids ta et race.....

 

Vel, vetten er nok ikke no særlig å dra henger med sånn med tanke på utseendet nei..

 

Jeg pleier ikke å race jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Corvette

Kan forresten tenke meg hvordan integra er å dra henger med, høres stressende ut..

 

 

Herregud da menneske.. drar da ikke campingvogn med oldemor inni med en SLIK bil! latterlig argument..assman

 

Bilen du har er forresten den største kuk forlengeren produsert av amerikanerene gjennom tidene.. så hvorfor du disser folk som har kuk til å kjøre noe annet kan jo settes spørsmål med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, det er ganske morsomt med all denne kranglingen, om v8 og turbofirer. Sannheten er at en turbomatet toliter på 450HK og en 5,7 åtter på 450 gamper egentlig skulle brukt samme mengden drivstoff, siden drivstoffet inneholder effekten. Men: for å få tolitern til å gå sunt (DVS ikke lage graut av stempler og råder), må det pøses på med mer bensin, og da bruker v8'ern mindre!

Støtstenger: So what!

Ta en Cosworth motor på 600 Hk, for å få til dette er det brukt midler som kalles DOHC, 4Valve, og turbo.

Finn en åtter med de samme midlene...... ZR1. Modifisert av Lotus.

DOCH, 32ventiler. Legg til turbo(er)....

Mike Morane og John Meaney i USA har dobbelturbomotorer av 5.7 (350) typen på 2200HK. Med STØTSTENGER!... riktignok racemotorer, men i en av bruksbilene deres, en Corvette C4 cab (blir brukt til arbeid daglig) sitter en dobbelturbo 350 på (!) 1300HK! Og det er fremdeles bare ca225 hk/l.

Holdbarhet? Tja, veiva tåler 3000Hk, og resten står i stil...

Til dere som har giddet å lese HELT ned hit: en ting noen kanskje høres sykt ut, men det er fakta. Noen diskuterte kompressorer og Top Fuel: En Fuel- kompressor "stjeler" over 1000Hk fra svinghjulet... det er det samme som 10 golfer har til sammen, det...:D

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nitrofish

He he, det er ganske morsomt med all denne kranglingen, om v8 og turbofirer. Sannheten er at en turbomatet toliter på 450HK og en 5,7 åtter på 450 gamper egentlig skulle brukt samme mengden drivstoff, siden drivstoffet inneholder effekten. Men: for å få tolitern til å gå sunt (DVS ikke lage graut av stempler og råder), må det pøses på med mer bensin, og da bruker v8'ern mindre!

Støtstenger: So what!

Ta en Cosworth motor på 600 Hk, for å få til dette er det brukt midler som kalles DOHC, 4Valve, og turbo.

Finn en åtter med de samme midlene...... ZR1. Modifisert av Lotus.

DOCH, 32ventiler. Legg til turbo(er)....

Mike Morane og John Meaney i USA har dobbelturbomotorer av 5.7 (350) typen på 2200HK. Med STØTSTENGER!... riktignok racemotorer, men i en av bruksbilene deres, en Corvette C4 cab (blir brukt til arbeid daglig) sitter en dobbelturbo 350 på (!) 1300HK! Og det er fremdeles bare ca225 hk/l.

Holdbarhet? Tja, veiva tåler 3000Hk, og resten står i stil...

Til dere som har giddet å lese HELT ned hit: en ting noen kanskje høres sykt ut, men det er fakta. Noen diskuterte kompressorer og Top Fuel: En Fuel- kompressor "stjeler" over 1000Hk fra svinghjulet... det er det samme som 10 golfer har til sammen, det...:D

LOL

Bra fakta detta!!

:D :D :D

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du synes det er dødskult å kunne spinne på 500rpm mens motoren går på tomgang er en amerikaner noe for deg...

 

Personlig synes jeg at corvette er en ganske stilig bil, men hadde ikke kjøpt noe sånt selv. Det å begynne å disse folk for hva de kjører og hva slags biler de liker er vel kanskje litt lavt vel...

 

Uansett, en turboladet motor er skøy. Enkelt og greit. En 5.7 liter som yter <250hp er jo også morsomt, men primært pga det latterlige slagvolumet som igjen gir deg et enda latterlige dreiemoment.. begge deler er moro, men hver til sitt bruk..

 

Nå er jeg vel ikke helt sikker på hvor mange amerikanere det går i rally rundt om kring i verden, tolk det som du vil.. det er jo viden kjent at amerikanske biler med sofaseter og nok velour til å dekke bestemors sofa ikke er hva man vil kalle vasse sportsbiler (nå er det riktignok en del unntak her, for å slå en AC Coba på stripa bør du ha en rimelig vass riskoker uten større astmaproblemer..), heller behagelige cruisemobiler med kraft så det monner.

 

Til alle de som hater japanere; De er raske små jævler. Sånn er det bare..

 

Og når det gjelder turbo, turbinen stjeler ikke videre mye effekt pga. all energien som er i eksosen (bevegelse, trykk + temp. osv).

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår