Gå til innhold

Lakkering av blokk og topplokk

Ranger emnet


MrGulliksen

Anbefalte innlegg

Har et omfattende Audi S4 prosjekt som jeg nå har begynt på. Motoren (AAN) skal nå snart ut og modifiseres med større turbo og det meste av det innvendige "inventaret" i blokk og topp vil bli byttet ut. 500+ er første målet. Dermed lurer jeg på hvordan lakk som tåler dette siden varmgangen her blir relativt stor. Rødglødene turbo blir derfor ikke å forakte. Noen som har erfaring med motorlakkering i denne varmeskalaen? Blokk skal syredyppes først.

 

Så igjennom forumet og her og så at det var liten snakk om motorlakkering i denne varmeskalaen.

Er det også her lurt å grunne blokken og toppen før lakkering? Evt. tips til valg av grunning tas også imot med et smil!

 

På forhånd takk for svar :)

Endret av MrGulliksen

Audi A4 95 Limo - (solgt)
Audi A3 98 Sportback - (solgt)
Audi A6 03 Avant - 2,4 V6 (Tidligere pendlerbil)
Audi A4 B8 Limo - 2,0TDI 143hk (solgt)
Audi S4 C4 93 Avant - 2,2t quattro (AAN) (solgt)

Volvo S40 98 Sedan - 2.0l (solgt)

BMW E39 00-Touring - 520i manuel

 

Diagnoseverktøy til en rekke bilmerker.

Muligheter for kjøp av rimelig programvarelisens til alle resterende bilmerker ved behov.

Tillegg - 20pin overgang til eldre BMW'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Da skal jeg se litt på dette. Brukte du grunning du?

Audi A4 95 Limo - (solgt)
Audi A3 98 Sportback - (solgt)
Audi A6 03 Avant - 2,4 V6 (Tidligere pendlerbil)
Audi A4 B8 Limo - 2,0TDI 143hk (solgt)
Audi S4 C4 93 Avant - 2,2t quattro (AAN) (solgt)

Volvo S40 98 Sedan - 2.0l (solgt)

BMW E39 00-Touring - 520i manuel

 

Diagnoseverktøy til en rekke bilmerker.

Muligheter for kjøp av rimelig programvarelisens til alle resterende bilmerker ved behov.

Tillegg - 20pin overgang til eldre BMW'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Grunning er en fordel og ha på, en varmbestandig grunning som tåler høye grader, grunnen er hvis du skal ha lakken der lenge og i godt behold over lenger tid, er det lurt og grunne, slik at det ikke begynner og flasse, har veldig lett for og flasse når det er snakk om høye temperaturer :)

- Bmw E36 320i Coupe Vanos m-tech SOLGT

- Bmw E30 325i / m3/m5 prosjekt

- Audi A4 1.8

- VW Passat 1.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Sprøøbilgutt! Da blir det nok grunning på'n!

Audi A4 95 Limo - (solgt)
Audi A3 98 Sportback - (solgt)
Audi A6 03 Avant - 2,4 V6 (Tidligere pendlerbil)
Audi A4 B8 Limo - 2,0TDI 143hk (solgt)
Audi S4 C4 93 Avant - 2,2t quattro (AAN) (solgt)

Volvo S40 98 Sedan - 2.0l (solgt)

BMW E39 00-Touring - 520i manuel

 

Diagnoseverktøy til en rekke bilmerker.

Muligheter for kjøp av rimelig programvarelisens til alle resterende bilmerker ved behov.

Tillegg - 20pin overgang til eldre BMW'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med varmebestandig lakk som skal tåle høye temperaturer som kan oppstå på f. eks. turbogrenrøret er noe som jeg også har tenkt på. Vet ikke hvor varmt dette området kan bli, men ser for meg at det muligens kan bli tilnærmet rødglødende. En ting jeg har tenkt på er at vanlige vedovner kan bli meget varme. Lakken som vedovnene er lakkert med tåler jo den ekstreme varmen. Hva da med å bruke en ovnslakk på f. eks. turbogrenrøret?

Endret av Power 68
Tilførelse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grenrøret blir så varmt, at selvom du bruker lakk som skal tåle høye grader, kommer dette til og dette av, lakken har ikke sjans til og motstå den temperaturen som blir der, skjønner åssen du tenker, men må nok forbli rustent :/

- Bmw E36 320i Coupe Vanos m-tech SOLGT

- Bmw E30 325i / m3/m5 prosjekt

- Audi A4 1.8

- VW Passat 1.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår hva dere sier. Blir nok ikke Biltemalakk, men zinkspray høres jo bra ut til grunning om den tåler temperaturen da selvfølgelig. Er bare blokk jeg skal lakkere, resten blir nok polert :) Nok en gang, takk for svar!

Audi A4 95 Limo - (solgt)
Audi A3 98 Sportback - (solgt)
Audi A6 03 Avant - 2,4 V6 (Tidligere pendlerbil)
Audi A4 B8 Limo - 2,0TDI 143hk (solgt)
Audi S4 C4 93 Avant - 2,2t quattro (AAN) (solgt)

Volvo S40 98 Sedan - 2.0l (solgt)

BMW E39 00-Touring - 520i manuel

 

Diagnoseverktøy til en rekke bilmerker.

Muligheter for kjøp av rimelig programvarelisens til alle resterende bilmerker ved behov.

Tillegg - 20pin overgang til eldre BMW'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det kunne vært noe ja, Kickerpower :) Nå begynner det endelig å bli noen gode alternativer her :) Takker igjen for svar!

Audi A4 95 Limo - (solgt)
Audi A3 98 Sportback - (solgt)
Audi A6 03 Avant - 2,4 V6 (Tidligere pendlerbil)
Audi A4 B8 Limo - 2,0TDI 143hk (solgt)
Audi S4 C4 93 Avant - 2,2t quattro (AAN) (solgt)

Volvo S40 98 Sedan - 2.0l (solgt)

BMW E39 00-Touring - 520i manuel

 

Diagnoseverktøy til en rekke bilmerker.

Muligheter for kjøp av rimelig programvarelisens til alle resterende bilmerker ved behov.

Tillegg - 20pin overgang til eldre BMW'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår