Z10an Skrevet Mars 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2004 Om man skulle ine på å hente seg en veteransak (reg 74 eller tidligere) fra utlandet, hvordan er det med avgifter, toll og moms på dette før man kan bruke det på veien her i norge?? må man fremeles ut med hk-, vekt-, og motorvolumavgift??? moms blir det vel uansett, men toll?? hadde vært kjekt om noen vet dette, ettersom jeg ikke vet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Mars 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2004 Originally posted by Z10an Om man skulle ine på å hente seg en veteransak (reg 74 eller tidligere) fra utlandet, hvordan er det med avgifter, toll og moms på dette før man kan bruke det på veien her i norge?? må man fremeles ut med hk-, vekt-, og motorvolumavgift??? moms blir det vel uansett, men toll?? hadde vært kjekt om noen vet dette, ettersom jeg ikke vet... Trur jeg vet. Mener du må ut med moms og vrakpanten. Tror ikke du må ut med HK avgift eller noe slikt. Så sant det ikke er flere grenser på vetranbiler, eks 30år 40år osv. Som gir forskjeller på avgifter. T.... Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Mars 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2004 Du må betale moms på frakten og kjøpesummen, vrakpant, og en liten engangsavgift.Mener den er på 1800 kroner . Tar du den inn på den såkalte 30 årsregelen skal den godkjennes etter de reglene som gjaldt i opprinnelslandet den gang bilen var ny.Du får bruksbegrensning og bilen må være i tilnærmet org stand.Tar du den som vanlig bruktimport skal den oppfylle de krav som gjeldt i norge når bilen var ny.Dette er stort sett bare et problem for US biler som har stor forskjell på lysutstyr, mengler E-merking osv. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg