_John_ Skrevet August 4, 2011 Rapporter Share Skrevet August 4, 2011 Da var endelig lakkeringen startet. Selvfølgelig klarte jeg å drite meg ut ved at sprøytepistolen spyttet epoxygrunningen fordi jeg ikke hadde festet munnstykket skikkelig. Da dette var ordnet greide jeg allikevel å fordele epoxygrunningen jevnt over til at det ble akseptabelt. Det ble ikke sig eller noe, men det viser allikevel noen små klumper hist å pist på grunn av spytting. Spørsmålet mitt er: jeg lakkerte epoxygrunningen igår og idag er den helt tørr. Kan jeg jevne ut "spytteprikkene" med å pusse ned peoxygrunningen med1200 våtslipepapir , eller må jeg pusse ned hele epoxygrunningen til bart stål igjen? og legge på ett helt nytt lag? En annen ting jeg lurer på er hva er psi i forhold til bar? Har en måler nedenfor pistolen og en måler på festet til kompressoren (hvilken av disse skal jeg stille og hva skal den stå på, ved lakkering) Jeg bruker kompressoren nedenfor og lakksprøyta er Devilbiss Finishline 3 med 1,3 dyse. http://www.torshovbil.no/sider/vare?varenr=111110415 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet August 4, 2011 Rapporter Share Skrevet August 4, 2011 Ja det går fint å pusse bort "skitt" i grunningen, enten vått eller tørt, og du må vel matte ned all epoxygrunningen før du går videre, siden den har herdet. Hvilket trykk du skal bruke står oppgitt i teknisk datablad for den lakken du skal bruke Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg