Gå til innhold

lyd i girkasse?

Ranger emnet


Calib'R

Anbefalte innlegg

Det har lenge vært en veldig svak uling i lavt turtall på femte gir (som er der konstant).

Nå i det siste har det også begynt en veldig svak plystring i 3 giret, der tonen på lyden øker med turtallet helt til topp. Men det er ikke alltid det er der. Noen ganger er det ikke der, andre ganger er det der svakt, og andre ganger er det veldig svakt.

 

Jeg aner ikke når sist det ble byttet olje på kassa, men jeg vet heller ikke om det skulle hjelpe på. Skal prøve å få peilet oljen.

 

Er det girkassa som begynner å gå dukken?

 

(vil ha svar av kyndige personer. Ikke av post-horer som tror ditt og datt)

BRENN !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forandrer lyden seg med belastning? Blir lyden verre når kassen blir varm?Lydene blir neppe vekke om du skifter olje , men du får ut evnt spon i oljen og du kan nok utsette en evnt rep lenge med oljebytte.Da får du samtidig kontrollert nivået.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se ut som du har litt aksiell(?) slark i kassa di, slik at drevene beveger seg litt på akslingen. Det kan og forklare at det kommer og går. Jeg hadde en løs mutter på 5.giret på en FWD-kasse. Da kunne det drevet bevege seg slik at det lagde en hvinelyd ved trilling på giret, og ble borte ved gasspådrag... c",)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skody

Kan se ut som du har litt aksiell(?) slark i kassa di, slik at drevene beveger seg litt på akslingen. Det kan og forklare at det kommer og går. Jeg hadde en løs mutter på 5.giret på en FWD-kasse. Da kunne det drevet bevege seg slik at det lagde en hvinelyd ved trilling på giret, og ble borte ved gasspådrag... c",)

 

Nå aner ikke jeg åssen man finner ut av det. Men hvis jeg ligger på 3. giret, fra 1500 til 2000 o/min. Og så slipper gassen litt brått, vil den stå å hoppe litt, før den begynner å bremse på giret. Det er vel egentlig normalt, men det litt mer hopping på 3. giret enn det er på de andre girene.

 

Brukt girkasse av den typen (F20), ligger på fra ca. 1000kr - ca. 3000kr. Så det er vel billigere enn om et verksted skal inn i girkassa og fikse det.

BRENN !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja får du en kasse som er I ORDEN til den prisen er det ikke vits i å beg med noen overhaling.Går fort et par tusen bare i lagre og deler.Men som sagt med ny ren olje kan den kansje holde noen sesonger til.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår