Gå til innhold

Tips til bakhjulsdrevne vinterbiler som er bra å sladde med ?

Ranger emnet

Iceman22

Anbefalte innlegg

Heisann!

Driver for tiden å ser etter biler som egner seg bra til å sladde med på vinteren med bakhjul, (ja jeg er seriøs).

Er lei av forhjulstrekk på vinteren og vil bare ha litt mer morro og spare andre bilen for rust.

Er helst veteran biler jeg er ute etter for å spare på årsavgift og forsikring avgifter, men ikke veteran vurderes også hvis det er attraktivt.

Så er ute etter tips på biler som passer til mitt bruk.

Max pris 30.000, bilen behøver ikke være registrert i norge.

Biler jeg vurderer for øyeblikket:

Ford Granada

Opel Ascona

Opel Manta

Volvo 142

Toyota starlet RWD (80-talls)

A-B bil: - Toyota Celica 2.0GT T20

Driftebil/lekebil:- Nissan Skyline R33 GTS-T 93 350HK (tilsalgs)

Driftebil prosjekt: AE86 sprinter trueno JDM

Sommerbil: Toyota MR2 SW20 Turbo (prosjekt)

Vinterbil/lekebil: Ascona B 77mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omega b er veldig fin å sladde med, 25% sperre og ganske tung i ræva så den snurrer ikke så lett. Du får en gammel omega b til 20 lapper som er eu godkjent. I tilegg så er den veldig god å kjøre også. Veldig god plass som er fint for meg selv hvertfall som er 1.92

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmw E36 og Ford Sierra er også kjente biler for sladding om vinteren. Disse får du fra ca 5000,- og oppover til 15000,- Alt avhenger av hvilke motor du velger. Kjøper du en av disse så har du da igjen penger til å betale forsikring og omreg. Du behøver ikke nødvendigvis å betale årsavgift. Finn en som avgifta for i år er betalt, så slipper du å tenke på dette. Vrak også bilen senest i Mars/April 2012, så skal du fint slippe årsavgiften for neste år. Gjorde dette nå med en Volvo 460 som var helt på trynet.

Ring biltilsynet rett over helgen og spør dem når fristen for vraking går ut på biler for å slippe årsavgift ;)

ZyNTeX

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan gi deg et greit svar på det: jeg har hatt en opel omega B2 2.2 2001 mod stv varebilreg hadde da 10 år gamle helt og da mener jeg helt utslitte piggfri dekk forran og bak. den slapp uansett. bare det var asfalt med at det var vått på veien slapp den. NULL sperre på den bilen. og ja jeg havna i grøfta 1 gang og i ræva på en bil 1 gang. først etter jeg hadde repa fronten for 20 lapper bestemte jeg meg for å kjøpe 4 stk splitter nye PIGGdekk continental av beste sort, nye dekk flott å kjøre med. hadde hadd nye dekk i 2 dager. bilen slapp i en slak sving og fikk ikke retta opp. fiksa front på nytt for 10 lapper. solgte bilen ble aldri happy med den ;) så skal du ha noe som slepper lett så opel omega stasjonsvogn ;)

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at gammel Ascona B, Kadett C osv skal være latterlig enkle biler å sladde med. Bare synd å bruke slike biler til ett slikt formål når dem egentlig trenger godt med stell og mye kjærlighet.

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en 190e 2,3 med 5 trinn manuell som jeg skal selge når den er eu godkjent.

ta kontakt om du vil vite mere.

Synes ikke akkurat dette er den type bil man sladder i filler. Kommer veldig ann på hvilke stand den er i ellers, men sånn generelt så er dette for fine biler. Sikkert mange som er uenige nå, men selv så liker jeg ikke 3dørs Sierra IS, så om folk sladder dem i filler bryr meg ikke. Men, der er det nok mange som er uenige med meg.

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider