Gå til innhold

Merkelig problem med frontrute radio antenne

Ranger emnet

engern

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte og monterte en sånn radio antenne for frontrute montering i dag.

Jeg koblet antenne på spillern, så strømmen til antennen på styre strømmen til forsterkerne.

Da fikk jeg inn alt av radio kanaler, klart som aldri før.

Desverre fungerte ikke den ene forsterkern lenger da,så jeg fant ut at det skyldtes styre strømmen. Koblet fra igjen strømmen til antenne og forsterkere på spiller å fant da ut at det var kabel brudd i styre strøm til den ene forsterkern. Jeg koblet da en kabel fra styrestrøm på den ene forsterkern til styrestrøm på den andre forsterkern. Så koblet jeg til styre strøm og antenne strøm på spillern.

Men da fikk jeg ikke inn igjen noen av radio kanalene. Bare susing og dårlig signal. Merkelig!

Bilen står på samme sted, antenna på samme sted å alt er som før men altså ingen radio kanaler er klare som de var.

Noen som har noen forslag til hva det kan være eller en løsning på problemet.:helpme:

Jeg har tenkt på at det kan være at forsterkerne tar for mye strøm, men de var jo koblet til på samme kabel før også. Bortsett fra at strømmen da gikk videre ut i 2 kabler i stedet for 1. Men det burde vel ikke ha noe å si...:uhhmmwhat?:

Tusen Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at remote-utgangen på spilleren er overbelastet. En antenne og 2 forsterkere på samme styrestrøm kan fort bli for mye. Prøv å koble antenna på tenningsstrøm i stedet.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider