Gå til innhold

Hvinende lyd fra girkasse? (240 m/M45)

Ranger emnet

tnrfd

Anbefalte innlegg

M45 kassen min hviner litt når jeg kjører i 3. gir. Er ikke veldig høyt og varierer litt hvis jeg gasser/bremser på giret. Ellers virker kassen helt fint. God og gire med osv...Begynner girkassen å bli særiøst sliten eller er det bare å drite i det? skal bytte olje snart og se om det blir noe bedre av det.

- Honda CB750K 1977mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm...

vet at når jeg hadde en slik lyd i bakakslingen min var det et tegn på slitasje sa Volvo, men denne akslingen hadde da gått ca. 398000 km...

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoMan

hmmmm...

vet at når jeg hadde en slik lyd i bakakslingen min var det et tegn på slitasje sa Volvo, men denne akslingen hadde da gått ca. 398000 km...

Tror ikke det er i bakakslingen siden lyden bare kommer i 3.gir. Bilen har gått 260000 så det begynner sikkert å bli litt sliten rundtomkring.

- Honda CB750K 1977mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

prøv å bytt olje ja.. jeg har lest rundtom på sånne jeep forums (bruker også dana), at man skal bytte til en tynnere olje enn oppgitt.

da kan man bli kvitt "crunches" også.

Hvordan olje er det som skal på orginalt på M45 kassene? evt hvordan olje kan jeg helle oppi for å hindre hviningene.

- Honda CB750K 1977mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøre med det volvo fortalte meg og som foresten også står i Haynes boka..

Sitat fra Haynes boka...

Manull vaxelllåda

M40 och M41....................................... SAE 80W/90 eller 80/90 hypoiddolja

M45, M46 och M47........................,...... Typ F automatvaxel olja

Jeg kjør med vanlig ATF olje, bruker også samme på servoen fungere utmerket det

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider