Rossa Skrevet August 7, 2011 Rapporter Share Skrevet August 7, 2011 Det lekker servo-olje gjennom mansjetten på høyre side på min Octavia 1,9 tdi forhj.drift, 2004. Tanken er tom, og antar det lekker i overgangen mellom styrestaget og tannstangen, eller i tannstangen? Finner ikke tegn på lekkasje noe annet sted. Kjørte ca 6 km etter skurrelydene oppsto. 1. Kan jeg kjøre hvis jeg etterfyller servo-olje? 2. Ligger det en foring et sted som enkelt kan byttes? Eller må jeg i banken og tigge mer penger? 3. Er det vanskelig å bytte styrestaget? (hvis det er det som må byttes...?) Det virker litt trangt der innerst... Er det moment på koplinger? Regner med det er smart å bytte mansjetter samtidig... Håper ingen sier jeg må bytte hele skiten... Takker veldig for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet August 7, 2011 Rapporter Share Skrevet August 7, 2011 Om det lekker ut gjennom mansjettene, er det nok sannsynlig at tannstanga må byttes. Lit vrient å bytte p..g.a trangt, men ikke direkte vanskelig. Må ha forstillingskontroll / justering etterpå. Koster vel rundt 5000 for tannstang hos Mekonomen, Meca, etc. Eller ca 15000 inkl arbeid på merkeverksted. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg