Gå til innhold

Hjelp-Banke lyd?

Ranger emnet

EilertseN

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen kan hjelpe meg litt her?Vær gang jeg kjører på en humpete vei,eller med masse hull,og jeg treffet ned i disse hullene kommer det en bankelyd,akkurat som demperne går videre opp i karosset,etter en stund,er denne lyden dukket opp når jeg starter, å motoren "rister" i gang,kommer det samme bankelyd fra fremme på bilen og når jeg stopper motoren og den "rister i søvn"..Hva kan dette være ?

Håper på svar...

Subaru Impreza GT Turbo \ VW Caddy 97"

(x)Ford Sierra 2.0 16v 4x4 91"

(x)Audi A4 1.8TQ Avant 97"

(x)Audi 80 B4 94"

(x)Audi S2 Coupe 91"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høres ut som eksosanlegget dunker borti noe.Kontroller om det har fått seg en bøy eller om noen eksosoppheng er def.Sjekk også motorfestene.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var borti en bil som hadde samme problemer... At d ble bankelyder da han kjørte i huller å slikt...

Å d viste seg å være demperen som ikke var godt nok strammet til på toppen av dempertårnet...

Det var en mutter under den øverste og under et slags "deksel" som var blitt løs...

Etter denne ble strammet opphørte problemet

x1990 Ford F-250 XLT Lariat (solgt og savnet)

-1974 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EilertseN

Jah,er en ting jeg også tenkte på,menne er så rart at den kom når jeg startet bilen og stoppet den..menne kan jo være det...

det er nok forsteinet katalysator... løft opp bilen og slå på katalysatoren!!!! NB: bruk hansker!!

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Så da har jeg funnet ut problemet! Ville bare si hva det var..

Motorfestene underbilen var i ferd med å løsne.Tok bare å strammet de til.. så var problemet borte.. Takk for alle svar..

Subaru Impreza GT Turbo \ VW Caddy 97"

(x)Ford Sierra 2.0 16v 4x4 91"

(x)Audi A4 1.8TQ Avant 97"

(x)Audi 80 B4 94"

(x)Audi S2 Coupe 91"

Lenke til kommentar
Del på andre sider