Gå til innhold

3,3l 95-mod, tenner ikke.

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Har en 3,3l 95-mod automat som plutselig ikke vil starte igjen. den fungerte fint, ble parkert og har nå stått i fjorten dager, skulle starte den igjen her en dag men ingen respons. Motor går rundt, men tenner ikke. Har prøvd startgass, og bensinpumpa går, det er halv tank med bensin på den. Har tatt av ene batteripolen, å satt på masse strøm for å sjekke om det skulle hjelpe, men nei da...

Hva skal vi gjøre??? Vrake hele driten??

Håper noen kan komme med noen tips :) På forhånd: tusen takk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, egentlig så er det jo det.. Men når starteren går.. Høres det ut som om den ikke har tentk til å fyre i det hele tatt? Ellers kan det jo være spenningstap på strømmen til starteren. Tror jeg hadde prøvd å gi starteren strøm rett fra batteriet for å se om den hørtes litt friskere ut:)

Vel.. Ikke så lenge siden jeg kvittet meg med en 95 modell. Daglig kjører vi 99 og 00 modell, tror ikke det frister så veldig å gå tilbake til karroseriet før igjen:) Men takker for tilbudet:) Rapporter her hvordan det går da:) Alltid spennende å høre hvordan det går:)

1999 Chrysler 300M 2.7 LR
2003 Chevrolet Silverado 6.6 Duramax
2009 Mercedes Sprinter 318 V6 CDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på den siste mld din først, pumpa høres veldig godt at drar inn bensin til å få startet den, og det lukter litt eksos når vi vrir på tenninga.. Så det er i orden :)

Har vært å bytta coil i dag, uten noe endret resultat.. Ringte da til et verksted som faktisk ikke er Chrysler verksted, men de hadde en som kunne en del :) Han ville anbefale oss å bytte veivsensoren, han syntes det hørtes veldig ut som den.. Var faktisk ikke så ille pris på den eller. 500,-

Er det den som er feilen kommer vi til å prøve å få solgt den igjen om ikke så lenge... Har en annonse ute på auto-db og der står å alle feilene ved den.. Men starter den ikke med ny sensor, så havner den på vrakplassen.. Eneste at vi da kommer til å plukke av noen "nye" deler som vi har byttet på den.. Er f.eks. nesten helt nye lykter på den, bytta gearkasse i vinter og bra motor.. Så mulig selge noen deler av den om det ikke er noe resultat eller respons på helga's "bilredningsplaner"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi funnet feilen :D Veivsensor hadde tatt kvelden :/ Ut med 615,- til da.. Men nå starter bilen igjen :) Dumt å skryte ta seg selv, men jeg sa det til sambo den dagen han ikke fikk start på bilen igjen... Men han ville ikke høre på det øret.. (Og ja, jeg er litt over interessert i bil til jente å være :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...