Gå til innhold

Asfaltdrift vs. hastighet

Ranger emnet

Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

Jeg har lest ettellerannetsted at de gjerne har 160km/t inn i svingene. Men det tror jeg ikke stemmer på små knotebaner som jeg har på et par tre D1GP fra Japan. En jeg ikke vet navnet på, og Sportsland Sugo. Den første går omtrent slik:

|Start ____

| / \

| | \__ |

| |Mål \ |

| \____/ |

\________/

Ok, det ble VELDIG feil perspektiv, men fra første til andre venstresving er det 100(?)m ca., og de beste førerne har SAMMENHENGENDE venstresladd fra første sving før de avslutter med en lang høyre. Faktisk utgjør det en meget stor 360' i en spiral! ;-)

PS!! Den 100(?)m strekka fra sving en til to er så lang at AE86ene sliter med å HOLDE sladden over hele flåa. Og ja, jeg ser nå at jeg skrev sladd, og ikke drift. Æsj pyttsan :p

PS!! ØyvindR: De herjer jo på asfalt som "vi" gjør på snø!De er jo nødt til å holde et visst tempo... c",)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skody

ØyvindR: De herjer jo på asfalt som "vi" gjør på snø!De er jo nødt til å holde et visst tempo... c",)

Joda, spesielt jeg liker å drifte på snø, men det er egentlig sjelden og aldri at jeg har mere enn 80 inn i svingene når jeg river sleden ut i sladd. Klart, de må bruke mye fart på bilen når de drifter på asfalt, ellers blir det temmelig vanskelig. Jo saktere det går, jo bedre sitter bilen, liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lastet ned en film for litt siden, drifting school, en japse som har "opplæring" og en som har oversatt den til engelsk, søk litt rundt om på drifting bible, eller school. Var en del nytige tips for dem som er innterisert

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golf 3 GTD Special

Lastet ned en film for litt siden, drifting school, en japse som har "opplæring" og en som har oversatt den til engelsk, søk litt rundt om på drifting bible, eller school. Var en del nytige tips for dem som er innterisert

mvh

Best Motoring's drift bible - http://www.bestmotoringvideo.com/

bm_drift_bible.avi - 626MB - (657 219 584 bytes)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Joda, spesielt jeg liker å drifte på snø, men det er egentlig sjelden og aldri at jeg har mere enn 80 inn i svingene når jeg river sleden ut i sladd. Klart, de må bruke mye fart på bilen når de drifter på asfalt, ellers blir det temmelig vanskelig. Jo saktere det går, jo bedre sitter bilen, liksom...

Er noen svinger her hjemme jeg godt legger ut sladd i 100 på snøføre :) Gjør det nesten bare alene, men har imponert en rånerkamerat en gang..hehe. Å legge kontraer bortover en rett strekke asfalt med snø går også fint i 100 km/t. Har gjort det en del ganger, men den siste gangen mistet jeg styringen et lite sekund, heh :o Klarte å redde meg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider