Gå til innhold

Er 1.6l motoren på 102hk i passat 3bg veldig dårlig? Erfaringer?

Ranger emnet

Passat05tdi

Anbefalte innlegg

Har tenkt og kjøpe passat snart, helst en 3bg, sett litt rundt, og har tenkt på å skaffe en relativt billig en (rundt 50-60 tusen), og som har gått rundt 150 tusen km. Er egentlig det samme for meg hvilken type motor jeg vil ha, men sett en del passater med 1.6l motor på 102hk, er denne veldig slapp? eller er den helt grei? hva synes dere?

Er det noen motorer som man burde styre unna? pga mye feil?

Noen som kan dele noen erfaringer? :)

og en ting til: har tenkt å kanskje fått ettermontert cruisecontroll, hvis det ikke er montert, hørt at dette er plug & play på 3bg, er dette på alle motorene? også 1.6? eller bare TDI? Må man ha kjørekomputer for å ha cruisecontrol? :)

Endret av Jurigs

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også anbefale diesel.

Har en venninne med 1,6l, jeg vet ikke om det er tilfeldig eller hva, men hun har så mye problemer med den bilen at hun vurderer å vrake hele greia..

- 07 mod. Mitsubishi Outlander 2,0 DI-D

- 02 mod. Audi A6 3,0 Quattro

x 02 mod. VW Passat Highline 1,9 TDI

x 00 mod. Mercedes E200 Elegance

x 96 mod. Mitsubishi Galant 1,8 16V GLSi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også anbefale diesel.

Har en venninne med 1,6l, jeg vet ikke om det er tilfeldig eller hva, men hun har så mye problemer med den bilen at hun vurderer å vrake hele greia..

Hmm..Hvordan er det vedlikehold da?? Jeg har 2002mod med 1,6 som har gått snart 300.000km. Eneste jeg har bytta utenom service deler er en coil. Har hatt flere passat (nye å gamle) å passaten med 1,6 har vært den med minst problemer. Å denne bilen har gått mer eller mindre med bånn gass di siste 200.000!

Eneste jeg har å sette fingeren på er at den bruker en del bensin på småkjøring! Men er ikke så rart når den går på full gass:thumb Langkjøring så går den på 0,6/0,7

Å setter du en 1,9 tdi 105hk ved siden av å trår gassen i bånn så er IKKE den noe kjappere opp i fart!!

Endret av Steffmaister
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..Hvordan er det vedlikehold da?? Jeg har 2002mod med 1,6 som har gått snart 300.000km. Eneste jeg har bytta utenom service deler er en coil. Har hatt flere passat (nye å gamle) å passaten med 1,6 har vært den med minst problemer. Å denne bilen har gått mer eller mindre med bånn gass di siste 200.000!

Eneste jeg har å sette fingeren på er at den bruker en del bensin på småkjøring! Men er ikke så rart når den går på full gass:thumb Langkjøring så går den på 0,6/0,7

Å setter du en 1,9 tdi 105hk ved siden av å trår gassen i bånn så er IKKE den noe kjappere opp i fart!!

prøv det samma med last i bilen da eventuelt i krappe motbakker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig det er tilfeldig som sagt. Slik jeg har forstått, er det ikke mangel på vedlikehold :)

Min 1,9 tdi 130 hk bruker også 0,6 på langkjøring, og den går meget godt ;)

- 07 mod. Mitsubishi Outlander 2,0 DI-D

- 02 mod. Audi A6 3,0 Quattro

x 02 mod. VW Passat Highline 1,9 TDI

x 00 mod. Mercedes E200 Elegance

x 96 mod. Mitsubishi Galant 1,8 16V GLSi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg egentlig mer om utstyr framfor stor motor, så tror jeg nok kan finne en grei bensinmotor eller 1.9 tdi (100hk) i helst trendline, kanskje highline, da får jeg hvertfall det gode sportsrattet og sportsetene :) en jeg kjenner hadde 1.9 tdi 100hk comfortline, synes den var sprekere enn f.eks 1.8 bensin 125hk. Comfortlinen hadde mye utstyr, men synes jeg fikk litt vondt i ryggen av de comfortsetene :P

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte i 2004 en ny passat 1,6 stv til rundt 270 000,- En veldig fin bil som alltid var ren og fin. gikk litt dårlig, men jagge gjorde den 200 km/t den også:)

I 2007 bytta vi inn 04 passaten med en 07 mod 140 hk, 4 motion. Dette er noe av det dummeste jeg har gjort!!!

Skulle jeg ha velget i dag, så var 04 passaten en mye finere og mer behaglig bil å kjøre. Jeg liker normalt store motorer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg for min del vil ikkje anbefale tiptronic gearkasser da desse er eit problem på 3bg.

eg har i allefall vert uheldig med min. første kassen blei bytta ved 143 000km å ligger an til bytte igjenn. den er no gått 197 000km. er ein 130hk.

så neste bilen min blir ikkje passat

Å får å si det sånn, noen av manuelle kassene i passat er av samma dritet. Min høres nå ut som om du kjører på revers i alle gear untatt 2 gearet, da høres det ut som om en står å banker på gearkassa

Lenke til kommentar
Del på andre sider