LitePeiling Skrevet August 11, 2011 Rapporter Share Skrevet August 11, 2011 Har en 97-modell 318i som kveles ved tomgang, eksempelvis ved kryss, parkering, etc, dette er spesielt ved væromslag. Fått tips om at det er en vanlig feil at det tas inn falskluft på denne modellen og burde spraye med startgass over enkelte områder når bilen står på tomgang. Fikk ingen reaksjon. Har byttet innsug-/luftslange siden den var gammel og tørr, men ingen hjelp. Verksted vil ikke gjøre noe siden det ikke er noen feilmelding å lese av. Noen som har opplevd lignende eller har tips/ideer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjellan Skrevet August 14, 2011 Rapporter Share Skrevet August 14, 2011 Kordan kvæles den? Dør den sakte men sikkert? Dør den mommentant? Hvilken motor type? m40 eller m43?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LitePeiling Skrevet August 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2011 Kvelingen er gjerne at turteller går rett i bånn, det hender at bilen rekker å redde seg på så lite som "100" omdreininger ellers må jeg selv gi gass for å hindre kveling. Så den dør momentant når den først har planer om å dø, enten jeg rygger ut av parkeringsplassen eller etter 30 min kjøring. Kan være turer hvor det er 1 gang den kveler seg, til nesten hver gang. Er m43 motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tricolore Skrevet September 8, 2011 Rapporter Share Skrevet September 8, 2011 Har samme problem med min 316i, vis du har funnet Ut hva som var galt med din bil så hadde det vært flott Vis du kunne forklart hvor feilen ligger å hvordan jeg kan Fikse det :)) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LitePeiling Skrevet September 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2011 Har desverre ikke peiling på hva som kan være gærent, bortsett fra at du bør sjekke for falskluft først. Kanskje du er heldigere enn meg siden ingen hittil har kunnet hjelpet meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xplod Skrevet September 9, 2011 Rapporter Share Skrevet September 9, 2011 tomgangsregulatoren? Siter 03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-] X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07] X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10] X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tricolore Skrevet September 10, 2011 Rapporter Share Skrevet September 10, 2011 For først tok jeg å byttet plugger+ledninger etter en anbefaleing fra en venn. Da dette ikke hadde noe effekt tok jeg å hadde service på den .. å når heller ikke dette hadde Noe effekt , tok jeg å kjørte opp til bavaria å forklarte problemet til dem å det Jeg fekk til svar var" ehm dette har jeg aldrig hørt om en gang" Så nå begynner jeg å gå lei av hele bilen.. men før jeg tar Å bestemmer den videre skjebnen til bilen skal jeg sjekke for falsk luft og få sjekket Tomgangregulator:)) vis jeg finner feilen så seier jeg i fra!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tricolore Skrevet September 13, 2011 Rapporter Share Skrevet September 13, 2011 Tror kanskje eg har fonne problemet, bytta vakum slange I dag å an jekk mye reinare på tomgang(tilåme når an va kalde) mn nå ska Eg ikje jubla for mye før eg vett noe sikkert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
14269 Skrevet November 4, 2011 Rapporter Share Skrevet November 4, 2011 Tomgangsventilen trenger rengjøring av og til. Spjellhuset også. Begge har innvirkning på tomgangen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg