Stefan Bjørheim Skrevet August 11, 2011 Rapporter Share Skrevet August 11, 2011 Hei! Har en Carisma 1,6 2002 modell Classic, sliter med at bremsecaliperene henger seg opp både begge bak og den ene på fremme på høyre side. Fikk tips av svigerfar om å dokne forsiktig med en hammer på bremse kaliperen slik at den løsnet. Dette har jeg når gjort på tre calipere, men de henger seg opp etter en ukes kjøring. Fikk så ett nytt tips av svigerfar om å ta av bremsecaliperene fordi det viser seg at det øverste stempelet som henger seg opp er det mest trolig kommet rust hvordan plukker jeg av og renser den? Regner med at jeg må bruke en stålbørste for å fjerne rust er det noe annet jeg trenger? Kunne har kjørt inn på ett verksted, men det koster og itillegg håper jeg på å bli enda mer kjent med bilen. Blir veldig gla for noen svar eller evt. bilder som viser hvordan jeg skal gjøre:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg